Aviseringar
Rensa alla

Mycket fusk i nationella proven


Ämnesstartare

Vi som gör nationella proven just nu vet hur tråkigt det är att människor fuskar, för att då kommer skolan i slutändan säga att man inte ska använda proven som betygsunderlag. Vi har alltså gjort Svenska och Engelska i nationella provet och det har skett fusk på båda, så för mig känns det som om att vi har gjort proven i onödan.

Jag undrar vad ni tycker om detta och om ni har varit med detta!! 


   
Citera

i min skola är nationella bara liten del av betyget sen har vi läxor som är större och lektioner som är störst


   
SvaraCitera

nationella proven har ingen betydelse iaf


   
SvaraCitera

Så har det för mig ock jag vil vet varfo


   
SvaraCitera

I söderhamn där jag bor läcktes nationella i religion, fick svaren till engelska nationella från en kompis som jag inte använde då man e asgrym i engelska B) Sedan fick jag veta vilka text typer man kunde välja på i svenskan från en här på um.


   
SvaraCitera

Dem som fuskar och åker dit på det får sina prov ogiltligförklarade och blir sparkade, de kan dessutom få 4års fängelse om jag inte missminner mig.


   
SvaraCitera
opega

Trevlig-Snubbe: Dem som fuskar och åker dit på det får sina prov ogiltligförklarade och blir sparkade, de kan dessutom få 4års fängelse om jag inte missminner mig.

Hahaha vadå fängelse


   
SvaraCitera

opega:

Hahaha vadå fängelse

Om man fuskar på högskoleprovet.


   
SvaraCitera

Skolsatsaren:
Vi som gör nationella proven just nu vet hur tråkigt det är att människor fuskar, för att då kommer skolan i slutändan säga att man inte ska använda proven som betygsunderlag. Vi har alltså gjort Svenska och Engelska i nationella provet och det har skett fusk på båda, så för mig känns det som om att vi har gjort proven i onödan.

Jag undrar vad ni tycker om detta och om ni har varit med detta!! 

va värför skall du bry dig om andra fuskar då är man ju en riktig [borttaget]. går gymnaiset och engelska provet blev läckt valde själv att inte använda det till min fördel men kunde inte bry mej mindre om mina kladskamrater fuska


   
SvaraCitera
opega

Trevlig-Snubbe: Om man fuskar på högskoleprovet.

Vad har högskoleprovet med de nationella proven att göra?


   
SvaraCitera

opega:

Vad har högskoleprovet med de nationella proven att göra?

Inte mycket, det blev lite fel. Förvirrad


   
SvaraCitera