Aviseringar
Rensa alla

Mycket intressant uttalande av Reinfeldt


Ämnesstartare

Råkade han försäga sig i all hast eller fick han ut det han ville? Döm själva.

Det är stort när en sittande p(k)olitker i riksdagen säger en sådan här grej.

Kommentarer?


   
Citera
Ämnesetiketter

Jaha


   
SvaraCitera

Jaha


   
SvaraCitera

hahaha ^^

(S)


   
SvaraCitera

Jag fattar inte?


   
SvaraCitera

Jag ser ingen poäng alls med hans uttalande? förutom att han nämner "socialbidrag" och "flyktingmottagning" i två efter varandra följande meningar


   
SvaraCitera

Ah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trodde aldrig jag skulle få höra dessa ord av en etablerad sittande politiker, det har ju varit tabubelagt sedan hur länge som helst.

All heder till Reinfeldt för att han säger sanningen men om han tror att han kan fiska röster av SD, det kan han glömma.


   
SvaraCitera

Jonte6:

Trodde aldrig jag skulle få höra dessa ord av en etablerad sittande politiker, det har ju varit tabubelagt sedan hur länge som helst.

All heder till Reinfeldt för att han säger sanningen men om han tror att han kan fiska röster av SD, det kan han glömma.

Är du säker på att du inte är paranoid? Annars så får du gärna förklara vad i hans uttalande som är så viktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Annars så får du gärna förklara vad i hans uttalande som är så viktigt

Att han kopplade samman socialbidrag med invandring.


   
SvaraCitera

Jonte6:

Att han kopplade samman socialbidrag med invandring.

Jag såg inte agenda, så jag har ingen aning om det han sa hade något sammanhang alls, eller om han helt enkelt bytte ämne efter "... vad det beror på", exempelvis att det innan pratet om socialbidrag och arbete sades nått om flyktingmottaging, och reinfeldt inflikade att det inte var vad debatten handlade om.


   
SvaraCitera

Tja, han måste ju ha något att skylla det på nu när han inte kan skylla på sossepolitik [rolleyes]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Tja, han måste ju ha något att skylla det på nu när han inte kan skylla på sossepolitik [rolleyes]

Skylla på? Man brukar inte säga "skylla på" när det gäller sanningen.


   
SvaraCitera

Gud_:

Skylla på? Man brukar inte säga "skylla på" när det gäller sanningen.

och vad är "sanningen"?


   
SvaraCitera

Regn:

och vad är "sanningen"?

Att invandringen kostar pengar.


   
SvaraCitera