Aviseringar
Rensa alla

Mysig farbror <3


Ämnesstartare

Lethuc:

Att skratta är det enda du kan göra också.

Så du menar att män är sämre på det än kvinnor? Anledningen till varför jag inte debatterar med dig är för att jag gärna låter bli att lägga tid på nazistfritzlare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Så du menar att män är sämre på det än kvinnor? Anledningen till varför jag inte debatterar med dig är för att jag gärna låter bli att lägga tid på nazistfritzlare.

Ge fan i att kommentera överlag då. Du beter dig bara så omoget. Och för att svara på din fråga, ja män är sämre på att hantera barn än kvinnor och det efter naturliga förutsättningar. Och nu snackar jag såklart generellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

Ge fan i att kommentera överlag då.

Jag skrattade åt ditt påstående, det gör jag bäst fan vad vill i min egen tråd.

Lethuc:

Och för att svara på din fråga, ja män är sämre på att hantera barn än kvinnor och det efter naturliga förutsättningar. Och nu snackar jag såklart generellt.

Och du menar att den där extram x-kromosomen gör att dom är bättre med barn eller?

Du har så jävla föråldrad syn på allt att man kan undra i vilken jävla grotta du är uppvuxen i.


   
SvaraCitera
mynona

Dan_the_ironman:

Hur han upplevde den sexuella revolutoinen och vilka grupper som ställde sig bakom hans åsikter bla.

Frågor jag hade ställt kunde vara: Tror du att dina åsikter påverkades av den tid du levde i då du kom fram till dem? Fanns det något i tidens stämning som gjorde att de kontroversiella åsikterna i boken hyllades mer då än nu? Kände den tidens människor ett okritiskt behov av att bryta ned alla gamla tabun och regler som en ren motreaktion mot det som var tidigare, vare sig det var bra eller dåliga regler, och kan det förklara den dåtida hyllningen? Bla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Så har ni några hälsningar till denna gamle mysfarbrorn'?

hoppas han dör en ytterst plågsam och långsam död.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Frågor jag hade ställt kunde vara:

Lät som något intressant att fråga när jag har fått den infon jag vill ha (är tyvärr ej relevant för min frågeställning), men jag får ta allt sådant i slutet ifall han skulle bli sur.


   
SvaraCitera
mynona

Lethuc:

män är sämre på att hantera barn än kvinnor och det efter naturliga förutsättningar.

Det är nog snarare så att det förr inte ingick i mansrollen att ta hand om barn och att det är först sedan 1970-talet pappor överhuvudtaget fått något slags närmare relation till sina barn. Inte undra på att män då kan vara tafatta med barn, precis som man är dålig på allt man inte har fått lära sig och ställa in sig på och se som sin uppgift. Numera blir det allt vanligare att män tar hand om barn och det kommer att bli ännu vanligare, och ju vanligare det blir desto bättre kommer "män" (det blir alltid fel att tala generellt) att bli på det. Hur bra man är på att ta hand om barn sitter i psyket, inte i kroppen. Men det är självfallet min subjektiva åsikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag skrattade åt ditt påstående, det gör jag bäst fan vad vill i min egen tråd.

Ännu en omogen kommentar.

Dan_the_ironman:

Och du menar att den där extram x-kromosomen gör att dom är bättre med barn eller?

Kvinnan har utrustade med bättre verktyg för att ta hand om barn. Skulle kunnat förklara saken närmare för dig, men om du inte är intresserad så skiter jag såklart i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tolkade det som att han inte tycker att sexuella grejer mellan ung och åldring var skadligt om dom va med pådet båda 2

å andra sidan tolkar jag så jävla dåligt ikväll så han är säkert en snuskgubbe osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

Kvinnan har utrustade med bättre verktyg för att ta hand om barn.

Och vad är det förutom bröst menar du?

Att säga hur omogen jag är och på så vis försöka sätta sig själv på en högre platå är ganska omoget beteende, så jag vet inte riktigt om du är så mycket bättre själv.

Ett barn behöver främst behandlas med ord (om vi nu pratar lite äldre barn). Menar du att kvinnor är bättre på att prata eller vad? Om vi pratar yngre barn så finns ju hjälpmedel för män....

Men detta lär inte leda någon vart ändå, jag kommer bli ännu mer frustrerad över hur inskränkt du tänker och du kommer tycka att jag är en landsförädande feministjävel.

Så där har du även anledningen till varför jag inte debatterar på internet, det leder ingen vart, det tar ofantlig tid, det bygger bara upp aggressioner osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

jag tolkade det som att han inte tycker att sexuella grejer mellan ung och åldring var skadligt om dom va med pådet båda 2

Han menade även på att man inte skulle säga nej till rape, man skulle bara vara glad för den andras skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Han menade även på att man inte skulle säga nej till rape, man skulle bara vara glad för den andras skull.

aha nice
tack för tolkningshjälp


   
SvaraCitera
mynona

Dan_the_ironman:

är tyvärr ej relevant för min frågeställning

Ah, du borde ha förklarat din frågeställning...

Dan_the_ironman:

men jag får ta allt sådant i slutet ifall han skulle bli sur.

Så du kommer att fråga det? Egentligen kan man ställa frågor om nästan allt så länge man formulerar sig på rätt sätt och visar rätt attityd. Som journalist är det viktigt att upprätthålla strikt neutralitet och skala av alla personliga känslor. Man kan tex säga : "Tror du att den tidens människor kände ett behov att bryta med alla gamla tabun, både de anses bra och de som anses dåliga? Kan det ha funnits ett behov av att ta avstånd från allt gammalt, oavsett vad det var?" Kan vara svårt att vara neutral, men det är effektivt och nödvändigt för en skribent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det är nog snarare så att det förr inte ingick i mansrollen att ta hand om barn och att det är först sedan 1970-talet pappor överhuvudtaget fått något slags närmare relation till sina barn.

Vad du hela tiden verkar missa att det ända fram tills dessa nymoderningheter vart som jag beskrivit det tidigare gånger. Du kan inte tala väck flera hundratusen års mänsklig evolution bara sådär. Reflekterar du aldrig ens över rent uppenbara fysiologiska skillnader mellan män och kvinnor och vad dom kan ha för funktion? Varför är kvinnor kortare och mindre muskulösa? Varför blir kvinnor lättare tjocka än män när man kommer i puberteten? Varför får kvinnor former? Bröst? ja listan kan göras väldigt lång.

mynona:

umera blir det allt vanligare att män tar hand om barn och det kommer att bli ännu vanligare, och ju vanligare det blir desto bättre kommer "män"

En baksida med detta är att ju fler män som stannat hemma med småbarn att spädbarnsolyckor inträffat. En psykolog gick för ett tag sedan ut och varnade för detta och det ledde till kontroverser.


   
SvaraCitera
mynona

Lethuc:

Vad du hela tiden verkar missa att det ända fram tills dessa nymoderningheter vart som jag beskrivit det tidigare gånger.

Vad du hela tiden verkar missa är att detta inte stämmer. Kulturer har alltid sett olika ut. Även om de hade sett likadana ut så skulle de nuvarande nymoderniteterna inte kunna existera överhuvudtaget om de varit så onaturliga.

Lethuc:

Reflekterar du aldrig ens över rent uppenbara fysiologiska skillnader mellan män och kvinnor och vad dom kan ha för funktion?

Reflekterar du aldrig över att psyke och fysik är två skilda ting? Ingen förnekar den fysiologiska evolutionen. Den är fysisk, punkt. Man har därefter uppmuntrat och uppfostrat de egenskaper man ansett som passande för de roller samhället tilldelat en pga av fysiken. Hade dessa egenskaper varit medfödda hade man inte behövt uppfostra barn in i könsroller alls. Tjejer är mer verbala och medkännande därför att det är de egenskaper som uppmuntras hos dem, inte för att de är medfödda. Hade de varit medfödda hade man inte behövt uppfostra och uppmuntra dem. Killar är mindre verbala därför att de uppmuntras till fysiska sporter i stället för att uttrycka sig verbalt. Alldeles bortsett från att alla dessa skillnader genast utplånas så fort vi börjar se människor som människor med personligheter istf kön; som psyken istf bara kroppar.

Om du vill fördjupa dig mer i vad jag tror om detta, så har jag redogjort för allt extremt utförligt i de tidigare tråd där jag och Freeway diskuterade samma sak och som jag tror att du kommer ihåg. Jag orkar inte upprepa mig och det ger mig inte mycket heller. Då det gäller min lust att delta i sådana diskussioner kan jag bara hålla med om detta citat:

Dan_the_ironman:

anledningen till varför jag inte debatterar på internet, det leder ingen vart, det tar ofantlig tid, det bygger bara upp aggressioner osv

(sorry förresten till Dan_the_ironman för att jag gick ur topic i din tråd)


   
SvaraCitera