Aviseringar
Rensa alla

Mysko fråga om P-pillrusar


Ämnesstartare

Käkar Neovletta 28. Man ska ju försöka att ta dem vid samma tidpunkt varje dag, för att de ska fungera bäst och krångla minst.

Nu i veckan börjar jag skolan och kommer gå upp vid 6. Detta innebär att jag måste ta skiten betydligt tidigare än annars. Om jag brukade ta det vid 10 annars - äter sockerpillrena i en vecka när det är dags för dem - Kan jag då börja ta hormontabletterna vid 7 nästa karta?

Samt på Lördagar å Söndagar, Hur gör man då? Palla gå upp vid 7 [blush]

Cheers! [bigcheers]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag tar mina 23.00 det är mycket bättre att ta dem på kvällen. [y]


   
SvaraCitera

Du ska försöka ta dem vid samma tidpunkt, inget hemskt händer om du inte gör det.
Om jag inte minns fel så är det väl bara att mensen kan bli störd eller försenad med någon dag ifall du inte tar dem vid samma tidpunkt varje dag

ta dem såfort du vaknar bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bloodflowers:

Jag tar mina 23.00 det är mycket bättre att ta dem på kvällen.

Vet du om jag efter sockerpillrena kan börja ta mina hormontabletter på kvällen? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marielle Hagblad:

Vet du om jag efter sockerpillrena kan börja ta mina hormontabletter på kvällen?

Ja alltså .. Om du tar det första pillret mitt på dagen och nästa dag tar du det på kvällen ska det gå bra. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem fan har sex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Vem fan har sex?

Vi utan snopp får det titt som tätt. Men bara vi. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marielle Hagblad:

bara

Förstår det


   
SvaraCitera

Sockerpiller är gott ifall inte Matilda gav mig riktiga då :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pwnmage:

Sockerpiller är gott ifall inte Matilda gav mig riktiga då :/

Ska vi gissa på att det är för att de kan innehålla socker? [sad]


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Ska vi gissa på att det är för att de kan innehålla socker? [sad]

Neh nu ljuuugeru


   
SvaraCitera

Jag vet inte hur det är med Neovletta, men jag är Trinovum och då har man 12 timmar efter som man kan ta pillren. Alltså, tog du ditt piller 10 på morgonen måste du ta nästa senast klockan 10 på kvällen nästa dag. Men det ska aldrig vara farligt att ta tidigare än "utsatt tid" vad jag vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

riskfall:

Jag vet inte hur det är med Neovletta, men jag är Trinovum och då har man 12 timmar efter som man kan ta pillren. Alltså, tog du ditt piller 10 på morgonen måste du ta nästa senast klockan 10 på kvällen nästa dag. Men det ska aldrig vara farligt att ta tidigare än "utsatt tid" vad jag vet.

det är så på neoveltta också, men alltså, tar man den för ojämt får man blödningar. Å jag hatar blödningar. [blush]


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

det är så på neoveltta också, men alltså, tar man den för ojämt får man blödningar. Å jag hatar blödningar.

Jasså. Sånna problem har aldrig jag haft. Men för tidigt ska nog inte vara några problem iaf med tanke på din omställning till skolan. Och 3 timmar är väl inte så mycket ojämnt, om du nu tar den vid 10 nu typ(antar att du tar dem 10 på helgerna då)?


   
SvaraCitera

Läste "porr-rullar" [party]


   
SvaraCitera