Aviseringar
Rensa alla

Mysterium kring sniglar


Ämnesstartare

Var tar sniglarna vägen när det inte är blött ute? När det är torrt ute på vägarna så ser man ju inte skymten av en endaste snigel.

Och under min säng är dem inte!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Sniglar kan sova i 13 år i sträck! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dem gömmer sig under saker ute i skogen [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Sniglar kan sova i 13 år i sträck! [y]

Okej, men var sover dem då? Under stenar har man ju sett en hel del hålla till, men det är ju bara de pyttesmå sniglarna. De större, var är dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom gräver ner sig, ner i jorden. Den varm blöta jorden där dom inte dör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De håller sig i fuktigare miljöer [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dem är ju faktiskt inte så lite intressanta heller. Kolla här, så här ser snigeln ut. Det kunde man ej tro.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

snigeln

snäckan*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enda anledningen till varför sniglar/maskar är framme när de regnar är för att de drunknar nere i marken annars[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

snäckan*

Snäckan hör till snigeln. Det där är en bild på hur snigeln ser ut. En snigel är ingen snigel utan sin snäcka.

Panda:

Enda anledningen till varför sniglar/maskar är framme när de regnar är för att de drunknar nere i marken annars

Korkade sniglar. De riskerar hellre att bli ihjältrampade ute på vägen än att hålla sig lite över jordytan [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De gömmer sig i jorden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Snäckan hör till snigeln. Det där är en bild på hur snigeln ser ut. En snigel är ingen snigel utan sin snäcka.

Du gör bort dig nu. Du postade en bild på en snäcka. Det här är en snigel:

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sniiiigel[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför finns dessa vidriga ting? Är det många djur som livnär sig på dom? Förutom typ grävlingar och ödlor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Du gör bort dig nu.

Du postade bild på ett missfoster till snigel. Jag postade bild på en snigel med sin snäcka. Om du säger emot så beklagar jag din syn! (Du har inte rätt bara för att du är "VIP") [no-no]


   
SvaraCitera