Aviseringar
Rensa alla

Mystiska föräldrar och rödvin i mängder.


Ämnesstartare

Då min mamma och pappa verkar ha rätt stökigt förflutna så skulle jag vilja höra mer från er, vad ska man säga ?, mer erfarna därute.

jag vet genom klar fakta att min pappa har hållt på med en del droger innan jag kom till världen, och under en del av min barndom.

Irritationstankar.
1.
Hur kan jag vara så säker på att han inte håller på fotfarande?.
Jag vet det finns olika småsaker som människor har för sig när dom är påverkade på ett eller annat vis, och jag kan nog dom mesta som pappa gör. Vad borde man hålla ögonen extra öppna för ?

2.
Pappa dricker vin varje dag, samt hans nuvarande flickvän. Träffar inte dom så överdrivet ofta men skulle kunna tänka mig att pappa är full i snitt en gång i veckan.
Han brukar köra bil berusad, jag kommer inte ens ihåg hur många gånger jag åkt med honom när han inte är nykter.

Räknas dom som, alcholister ?,
Enligt mig är pappa av den arten, farfar var det också och man sägs väl ha lättare för att bli det om någon annan i släkten med har varit/är det.
Han har med det välkända "...jag lovar att................"

Det där att stå och titta en rakt in i ögonen med dimmig blick och lova massa saker som man tror på, men som man innerst inne vet aldrig kommer hända eller bli av.
Sen känns det lite så med att, har jag ens någon rätt att klaga på deras vindrickande när dom inte blir fulla varje dag och jag träffar dom så sällan. Egentligen gör dom ingen speciell grej, mer än att dricka just vin.
Men, så är det ju så att dom dricker faktiskt vin varje dag, och jag vet inte hur jag ställer mig inför detta.

3.
Finns det några tydliga tecken på om det bara är alcohol, annat eller varför inte båda två som min fader tycks sväva omkring på.
Något som skiljer sig från all annan skit som har med alcohol att göra ?

Är det typiskt för någon drog att ofta, hur ska jag förklara det... väta läpparna med tungan :'), som man brukar göra när dom är trorra. Samt spärra upp ögonen då och då, och vara seg förstås.

Jag tror att han har använt amfetamin, vet att har har rökt gräs. Men gissar att jag bara har en aning om vad den människan erfarat.

Någon därute lär vara i en liknande situation, eller varit. Jag tror inte att jag är ensam, även om det ofta känns så.

Tacksam för svar 🙂


   
Citera

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sydwas:

spärra upp ögonen då och då, och vara seg

Sydwas:

amfetamin


   
SvaraCitera

DMITRI:

Sydwas: spärra upp ögonen då och då, och vara seg
Sydwas: amfetamin

Menar du att man skulle bli seg av amfetamin?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

Menar du att man skulle bli seg av amfetamin?

har en kompis som håller på med det och har gjort länge och hon är skitseg när hon inte tagit det


   
SvaraCitera

DMITRI:

har en kompis som håller på med det och har gjort länge och hon är skitseg när hon inte tagit det

Pundare [love]


   
SvaraCitera

Sydwas:

Är det typiskt för någon drog att ofta, hur ska jag förklara det... väta läpparna med tungan :'), som man brukar göra när dom är trorra. Samt spärra upp ögonen då och då, och vara seg förstås.

Låter lite som nåt stadie när du dricker bärs....[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

Pundare [love]

varför ett hjärta? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sydwas:

olika småsaker

ja!


   
SvaraCitera

Sydwas:

men skulle kunna tänka mig att pappa är full i snitt en gång i veckan.

Ungefär som många tonåringar då.

Sydwas:

Räknas dom som, alkoholister ?,

Dricker de han flaksa vin om dagen eller ett glas vin om dagen? Det bror ju på mängd osv, men ja, de ligger kanske i riskzonen för att bli alkoholister.


   
SvaraCitera

Man är inte alkoholist för att man dricker mycket alkohol. Alkoholist är man när man är beroende av alkohol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

Menar du att man skulle bli seg av amfetamin?

Nej, gräs.

Hell_man:

Man är inte alkoholist för att man dricker mycket alkohol. Alkoholist är man när man är beroende av alkohol

Men om man är alcholist så dricker man ofta mycket alcohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Ja

Varför så säker ?


   
SvaraCitera

Sydwas:

Men om man är alcholist så dricker man ofta mycket alcohol.

Ja, men man kan i princip dra en flaska vin om dagen utan att vara alkoholist. Däremot lär det vara så att man dricker åt helvete för mycket


   
SvaraCitera

Sydwas:

Nej, gräs.

Jag citerade inte dig, och om han dricker alkohol varje dag är inte hans eventuella bruk av cannabis något du behöver oroa dig för, oavsett hur mycket gräs han röker.


   
SvaraCitera