Aviseringar
Rensa alla

myter om kvinnan i islam


Tickstart:

äh tråkiiiiiiiiiigt. allt är tråkigt. har ingen motivation till nåt längre, ska försöka ta nån random.. kandidatexamen eller nåt istället

drygt hörru!! du kan inte ta sabbatsår då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

drygt hörru!! du kan inte ta sabbatsår då?

är inte judisk Rodnar


   
SvaraCitera

Tickstart:

är inte judisk Rodnar

tss!


   
SvaraCitera
mynona

Tickstart:

 Rodnar

Ser jag Tickstart? CensurVad det var länge sedan du var här! Trevligt att se dig här och välkommen tillbaka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Ser jag Tickstart? CensurVad det var länge sedan du var här! Trevligt att se dig här och välkommen tillbaka

Tack detsamma, ja det går upp och ner med aktiviteten, och annat!


   
SvaraCitera
mynona

Tickstart:

Tack detsamma, ja det går upp och ner med aktiviteten, och annat!

Ja, det är bara bra att ta en paus ibland, roligt att du behåller ditt konto och bara är inaktiv i stället för att avregga och återregga, det inger en nostalgisk känsla! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är den enda fasta punkten i era liv.


   
SvaraCitera
mynona

Ja. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Precis. En mening om att man ska leva i samförstånd rättfärdigar och överspeglar inte de budskapen som finns för våld, våldtäkter, kvinnoförnedrande kläder osv. Dessutom kan man bara vända sig till den muslimska världen för att se vilka budskap som praktiseras av majoriteten av muslimerna. 

Vilka budskap finns det för våld, våldtäkter,kvinnoförnedrande kläder osv 
gör inte bort dig nu och nämn bara nån och uteslut tex kvinnoförnedrande kläder,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jihad :

Vilka budskap finns det för våld, våldtäkter,kvinnoförnedrande kläder osv 
gör inte bort dig nu och nämn bara nån och uteslut tex kvinnoförnedrande kläder,

NiklasW: Låt mig citera Koranen utifrån dess kvinnosyn. Ha även i åtanke att Koranen anses vara guds ord vilket betyder att muslimer i princip bryter mot hela religionen ifall man inte följer Koranen bokstavstroget. Ha även i åtanke hur det faktiskt ser ut i länder där islam är i majoritet.

Sura 2:223: Edra hustrur äro en åker för eder; besöken alltså eder åker efter behag.

Sura 4:34 Om ni ser tecken på illvilja hos dem, förmana dem då och varna dem och håll er borta från deras nattläger och tillrättavisa dem handgripligen.

Sura 4:14 Om någon av era kvinnor begår en grovt oanständig handling, tillkalla då fyra bland dem av er som har bevittnat handlingen, och om de vittnar, stäng då in henne i hennes hem till dess döden befriar henne eller Gud visar henne en väg.

Sura 33:59 Profet! Säg till dina hustrur och dina döttrar och till troende kvinnor - att de noga sveper om sig sina ytterplagg på så sätt att de lättare blir igenkända och undgår att bli ofredade. 

Islam förespråkar alltså i princip våldtäkt mot kvinnor, våld mot kvinnor ifall de inte gör som männen säger, dödsstraff för kvinnor som begår en "oanständig handling" ifall 4 män kan vittna för detta och att kvinnor måste svepa om sig i kläder så att de undgår att bli ofredande. Att det sedan finns andra texter som säger att man ska leva i frid med sina kvinnor, vilket dock uppenbarligen har en helt annan betydelse inom islam, rättfärdigar i vilket fall som helst inte dessa texter, de talar sitt tydliga språk. Islam är en kvinnoförnedrande religion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Sura 2:223: Edra hustrur äro en åker för eder; besöken alltså eder åker efter behag.

Sura 4:34 Om ni ser tecken på illvilja hos dem, förmana dem då och varna dem och håll er borta från deras nattläger och tillrättavisa dem handgripligen.

Sura 4:14 Om någon av era kvinnor begår en grovt oanständig handling, tillkalla då fyra bland dem av er som har bevittnat handlingen, och om de vittnar, stäng då in henne i hennes hem till dess döden befriar henne eller Gud visar henne en väg.

Sura 33:59 Profet! Säg till dina hustrur och dina döttrar och till troende kvinnor - att de noga sveper om sig sina ytterplagg på så sätt att de lättare blir igenkända och undgår att bli ofredade. 

Okej, har du läst koranen? Eller läst kontexten iallafall, så du får ett sammanhang?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Jag tror du misstolkar att koranen är gudsord, det betyder att koranen är skriven av gud, inte att varenda ord är gudsord heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jihad :

Okej, har du läst koranen? Eller läst kontexten iallafall, så du får ett sammanhang?

Jag har läst utdrag ur koranen, jag har träffat och förstått hur enskilda muslimer resonerar, jag vet hur deras deras ledare i Sverige resonerar, jag vet hur strömningarna går inom den muslimska gruppen och jag vet hur det ser ut i länder där muslimer är i majoritet. Detta är tillräckligt för att förstå att det är ett stort problem hur den muslimska minoriteten ökar i Europa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: jag vet hur deras deras ledare i Sverige resonerar

Islam har ingen ledare, alla är jämnställda för God (du brukar blanda in det arabiska ordet för Gud, så varför kan inte jag blanda in det engelska ordet för Gud?) står det i koranen, jag kan dessutom säga att alla dina såkallade bevis är antingen tagna ur sitt sammanhang eller fel översatta, det är bara att man slår upp det du skriver på  http://www.koranensbudskap.se/translations.aspx


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jihad : Islam har ingen ledare, alla är jämnställda för God (du brukar blanda in det arabiska ordet för Gud, så varför kan inte jag blanda in det engelska ordet för Gud?) står det i koranen, jag kan dessutom säga att alla dina såkallade bevis är antingen tagna ur sitt sammanhang eller fel översatta, det är bara att man slår upp det du skriver på

Muslimska förbund i Sverige har ledare.


   
SvaraCitera