Aviseringar
Rensa alla

Nackdelar med globalisering och marknadsekonomi


Ämnesstartare

Jag tänker och tänker... Men problemet är att jag verkligen inte hittar så många nackdelar. Jag är förespråkare för båda, alltså jag är för globalisering och marknadsekonomi. Planekonomi är ju bara åt helvete med [shake].

Men, vad finns det för nackdelar med globalisering och marknadsekonomi? Det enda jag har hört är att länder med icke-västerländsk ideal eller något ska inte bli påverkade av deras snabbmat, kultur osv.

Eller är det bara så att det inte finns några nackdelar och att planekonomer bara är giriga statsmän?


   
Citera

Skrev uppsats angående för- och nackdelar med just globalisering på senaste samhällsprovet. Men nä, ork på det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Skrev uppsats angående för- och nackdelar med just globalisering på senaste samhällsprovet. Men nä, ork på det

Visst finns det inga nackdelar? [tired], orkar inte leta efter saker som inte finns. Som att hitta mening i religion, tagit mig sedan födelsen.


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Visst finns det inga nackdelar?

Klart att det finns. Eller ja, givetvis beror det ju till stor del på dina egna värderingar huruvida du tycker det är nackdelar eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Eller ja, givetvis beror det ju till stor del på dina egna värderingar huruvida du tycker det är nackdelar eller inte.

Ge mig några exempel då. Nej, jag lovar, det är ingen läxa [tired][tired][tired][tired]. Men jag kommer ju aldrig ändra åsikt om jag inte hör några nackdelar. Det verkar, som sagt, som att det inte finns några... Förutom den jag nämnde i texten.


   
SvaraCitera

finns inga tycker jag


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

globalisering

Gjorde ett mindre arbete om det för ett tag sen, enda nackdelen jag kom på var att det kan vara dåligt för miljön.

EnDumAfrikanskVas:

marknadsekonomi

Finns inga nackdelar. Möjligtvis att LO-folket och politikerna får mindre makt och blir ledsna.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera