Aviseringar
Rensa alla

Nackdelar om invandringen på befolkning


Puiu


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Beskriv hur vi gör det.

Vet inget om det, bara vad jag har hört.. [blush]


   
SvaraCitera

piupiu93:

det enda jag kommit på är bara att Sverige är nästan full av hälften invandrare och svenskar

wtf? hur är det en nackdel??


   
SvaraCitera

S3ON:

Vet inget om det, bara vad jag har hört.. [blush]

Tycker jag inte att vi gör direkt.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Europas muslimer anno 2010 är som judarna på 20-talet. Fortsätter det så här kan det sluta lika illa igen.

[tired][tired][tired][tired]

Eller inte va... Herregud.


   
SvaraCitera

jakaerstark:

Eller inte va... Herregud.

Varför skulle det inte kunna hända igen? Det har ju hänt igen förr.
Hundratusentals muslimer mördades och våldtogs på de mest ohyggliga vis i Europa så sent som för femton år sedan med världssamfundets goda minne. Varför skulle det inte kunna hända igen igen?

Tror du att människorna på det upplysta och optimistiska 1800-talet ens kunnat drömma om 1900-talet alla ohyggligheter?

Efter förintelsen så sa man "aldrig mer" och varenda skounge i Europa har matats med information om hur hemsk fascismen är, det har inte hindrat fascistiska partier från att ta sig in i riksdagen i snart nog de flesta europeiska länder. Mest insiktsfulla av alla borde den judiska befolkningen vara, men det hindrar dem inte från att skapa sina egna Warszawaghetton i Gaza och på Västbanken. Att judar och bögar förtrycktes och förföljdes för bara ett kort tag sedan (och fortfarande gör det på flera håll i världen) förhindrade inte det faktum att många utav dagens ledande rasistiska demagoger är just judar och bögar.

Det finns ingen som helst garant för humanism, demokrati och mänskliga rättigheter när åter miljoner går arbetslösa, när klyftorna och otryggheten än en gång ökar och få vågar stå upp mot krig och orättvisor.

Klart som fan det kan hända igen igen igen igen igen igen igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Klart som fan det kan hända igen igen igen igen igen igen igen.

KLart det kan. Men tror dock inte det minsta på att det kommer bli muslimer som blir offren.

Sen kommer något sånt inte hända än på ett tag, med tanke på vilket strukturerat samhälle vi har. VI har massor av humana organisationer osv, mänskliga rättigheter, Fn. Vad är den största skillnaden mellan nu och 30- talet tror du?

JO just det kommunikation. Om vi direkt skulle börja bygga arbetsläger i norrland för muslimerna (Vilket inte alls kommer hända även om Sd får 5%)
Skulle världen veta om det inom en vecka. Tänk lite för fan, Det är en enorm skillnad på dagens samhälle och 30-talets tyskland, Total skillnad, Ända likheten som finns är våran art.

Bara för att man kritiserar muslimer, eller snarare kritiserar våldsreligionen islam, så betyder det inte att man vill massmörda.
Och islam bör kritiseras, bör motverkas, så länge det sker humant. För Islam är allt annat än humant för många.

Att visa är så förbannat trångsynta är bara sorgligt. Du hade varit nazist om du levt på 30- talet tror jag, så lätt som du verkar bli hjärntvättad.


   
SvaraCitera

jakaerstark:

Att visa är så förbannat trångsynta är bara sorgligt. Du hade varit nazist om du levt på 30- talet tror jag, så lätt som du verkar bli hjärntvättad.

Om det är något han inte är så är det ju just trångsynt då han iaf tänker, argumenterar och resonerar. Suck.

jakaerstark:

Tänk lite för fan, Det är en enorm skillnad på dagens samhälle och 30-talets tyskland, Total skillnad, Ända likheten som finns är våran art.

Är väl snarare du som skall tänka lite. Han sa aldrig att det skulle gestalta sig i samma form som Förintelsen, med arbetsläger.

jakaerstark:

Fn.

FN är värdelöst och har varit det under lång tid. Finns ett antal exempel på det.

Har du förövrigt hört talas om NF?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Om det är något han inte är så är det ju just trångsynt då han iaf tänker, argumenterar och resonerar. Suck.

Så du menar att jag inte vare sig tänker, resonerar eller argumenterar?
Min uppfattning är att han är ganska trångsynt, då han endast ser muslimer som offer, och det är alla vi andra som är onda. Man ska kunna kritisera saker fritt.

passaro:

Är väl snarare du som skall tänka lite. Han sa aldrig att det skulle gestalta sig i samma form som Förintelsen, med arbetsläger.

Vad har det för betydelse? Min poäng står kvar ändå. Sen tror jag ärligt att han tänkte på det, vad vet du om det förresten? Vad är det annars som "Kan hända igen"?

passaro:

FN är värdelöst och har varit det under lång tid. Finns ett antal exempel på det.
Har du förövrigt hört talas om NF?

Okej...?

Nej.


   
SvaraCitera

jakaerstark:

Så du menar att jag inte vare sig tänker, resonerar eller argumenterar?
Min uppfattning är att han är ganska trångsynt, då han endast ser muslimer som offer, och det är alla vi andra som är onda. Man ska kunna kritisera saker fritt.

jakaerstark:

[tired][tired][tired][tired]

Eller inte va... Herregud.

Det där är varken att tänka, resonera eller argumentera så nej, det gör du inte.

jakaerstark:

Vad har det för betydelse? Min poäng står kvar ändå. Sen tror jag ärligt att han tänkte på det, vad vet du om det förresten? Vad är det annars som "Kan hända igen"?

Det har stor betydelse om hur vissa saker gestaltas. Hade inte Förintelsen varit så seystematisk som den exempelvis var så hade den inte uppmärksammats så mycket som det görs. Än idag.

Etnisk rensning har förekommit i alla tider och det kmmer att fortsätta att förekomma. Man sade efter Förintelsen att detta inte kommer inträffa igen och så inträffar det igen på Balkan, 90-talet. Och hela världen står och kollar på.

jakaerstark:

Okej...?

Nej.

FN är därav inget bra exempel att komma med.

Tänkte väl det. NF är föregångaren till FN.


   
SvaraCitera

Spartakus:

Klart som fan det kan hända igen igen igen igen igen igen igen.

Älskar dig lite mer för varje inlägg jag läser.


   
SvaraCitera

passaro:

Är väl snarare du som skall tänka lite. Han sa aldrig att det skulle gestalta sig i samma form som Förintelsen, med arbetsläger.

Han sa att det skulle bli precis som för judarna under nazi-tyskland. Skillnaden mellan nu och då är att det daltas med muslimer som aldrig förr och alla ska anpassa sig efter dem och deras vidriga medeltidsreligion för annars är man ju rasist.


   
SvaraCitera

Beverly Hills:

Han sa att det skulle bli precis som för judarna under nazi-tyskland. Skillnaden mellan nu och då är att det daltas med muslimer som aldrig förr och alla ska anpassa sig efter dem och deras vidriga medeltidsreligion för annars är man ju rasist.

Daltas? Är det därför burkor förbjuds i flera länder nu? Är det därför religiösa byggder börjar förbjudas? Tänker på Schweiz. hade alla varit tvugna att anpassa sig efter muslimer så hade det inte varit på tal om några förbud alls.


   
SvaraCitera

Beverly Hills:

Skillnaden mellan nu och då är att det daltas med muslimer som aldrig förr och alla ska anpassa sig efter dem och deras vidriga medeltidsreligion för annars är man ju rasist.

På vilket sätt skall man anpassa sig? [confused]


   
SvaraCitera