Aviseringar
Rensa alla

NACKSPÄRR


Ämnesstartare

Det är inte roligt längre. Vaknade kl 02 med en hemsk nackspärr och har haft det sedan dess. Måste ha sovit på något väldigt knasigt sätt på min "billiga" kudde från hm. Brukar sova på någon av de andra, men nu blev det denna. Har en stor och hård som inte alls är skön, den från hm som antagligen bara är till för att ha närmast gaveln (som jag annars brukar ha). Det var säkert för att det är dun i den som jag fick ont. Karman av att ha köpt en grymhetskudde. Men jag visste faktiskt inte det när jag köpte den 🙁

Hur åtgärdar man nackspärr? Sitter inte i drag och försöker hålla huvudet så stilla som möjligt.
Vad för kuddar är bra? Måste skaffa nya kanske.
Har sett ut såhär sedan kl 02. På fullt allvar.

Image

Image

VAD GÖRA? HAR JÄTTEONT OCH DET ÄR BESVÄRLIGT


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Har inte haft nackspärr på flera år.

isola:

Vad för kuddar är bra?

Jag har en tempur kudde som du såg i den andra tråden. Den är lite speciell men när man vant sig med den är den som en dröm. Super skön för nacken [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Jag har en tempur kudde som du såg i den andra tråden. Den är lite speciell men när man vant sig med den är den som en dröm. Super skön för nacken [smile]

Har för mig att jag hade en innan, dock tjockare än din, men då jag ligger på magen så gör den ingen nytta 🙁 Fick än mer ont av den än nuvarande (äldre) kuddar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Jag har en tempur kudde som du såg i den andra tråden. Den är lite speciell men när man vant sig med den är den som en dröm. Super skön för nacken [smile]

Ja deras kudde i strlk small ska vara bra för sådant informerade min googling mig om, men de är så dyra 🙁
Man ska ju byta ut kuddar ofta också tydligen. Borde kanske köpa en massa halvfisiga på ikea och byta ut alla mina??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

jag ligger på magen så gör den ingen nytta

Jag vet, den är inte bra till det, kudden är ganska stor och man får ingen plats för armarna. Ibland sover jag på magen men då brukar jag ha huvudet bredvid kudden direkt mot madrassen.


   
SvaraCitera
penja

har tempurkudde. men råkar hela tiden lägga mig på mage bredvid den. utan kudde eller på nån annan kudde.

obs, jag har alltid cp-ont i nacken och ryggen. borde inte tipsa om nått, haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Man ska ju byta ut kuddar ofta också tydligen. Borde kanske köpa en massa halvfisiga på ikea och byta ut alla mina??

Kan inte tänka mig att man behöver byta ut en Tempur kudde. Bättre att köpa en bra kudde som man sover gott på än massor med små billiga från Ikea. Jag vann faktiskt kudden i en tävling, var väldigt sugen innan på att testa Tempur och så jag jag en, nice [bigsmile]

Har haft min i typ 4år nu och har inte märkt att den blivit sliten. Testa Tempur i någon sängbutik som säljer sånt. Finns även "kopior" av Tempur som Ikea säljer. Tror dock inte att dom beter sig likadant som en riktigt Tempur.
Ibland har dom kampanjer där man får låna hem en kudde eller beddmadrass så man kan provsova [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

bland har dom kampanjer där man får låna hem en kudde eller beddmadrass så man kan provsova [smile]

så kanske någon annan har snuskat på den innan ish
men ja, borde prova. samt kopiorna på ikea! men beror väl på hur man sover kanske.

blir så irriterad på detta grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr har ont och vill ligga ned men det går ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

så kanske någon annan har snuskat på den innan ish

Kanske det, men tänk hur mycket mer snusk det är i hotell och kryssningsfartyg [shake]

isola:

men beror väl på hur man sover kanske.

Testa båda. Jag tror att än riktig tempur fördelar trycket och avlastar nacken mer. Har testat en tempur kopia från kungsängen, var ingen höjdare tyckte jag men det beror nog lite på vad man är van med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

, men tänk hur mycket mer snusk det är i hotell och kryssningsfartyg [shake]

haha ja

mrman:

esta båda. Jag tror att än riktig tempur fördelar trycket och avlastar nacken mer. Har testat en tempur kopia från kungsängen, var ingen höjdare tyckte jag men det beror nog lite på vad man är van med.

att köpa en kudde för över tusen kr går lite emot mina principer. testar nog någon av dessa först.

http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=kuddar&category=products&range_subcatego...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

att köpa en kudde för över tusen kr går lite emot mina principer. testar nog någon av dessa först.

Kostar inget att provligga i butiken [wink]
Men testa gärna någon Tempur i butik så du förstår hur den fungerar. Även fast den är dyr så kan den ju göra att du mår bättre och då kanske det är värt [smile]

Kolla även dom här:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/bedroom/20536/

Det var dom jag menade med "Tempur kopior".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Kostar inget att provligga i butiken [wink]
Men testa

nä men vill ju provsova [blush]

mrman:

Kolla även dom här:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/bedroom/20536/

ser ej sköna ut. de liknade ej din kudde på bilden i andra tråden tycker jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

nä men vill ju provsova

Ragga lite på säljaren [wink]
Mycket möjligt att dom har kuddar som man får provsova.

isola:

ser ej sköna ut. de liknade ej din kudde på bilden i andra tråden tycker jag

Nej jag vet, är inte samma sak. Vi har en Ikea kudde modell tempur liggande någonstans hemma men ingen vill ha den [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ta en tom PET-flaska på 1,5 liter.
Fyll den med jättevarmt vatten.
Lägg dig på golvet på rygg med flaskan under nacken och med en handduk emellan.
Rulla med huvudet åt vänster och höger.
Du kan även ligga på sidan med flaskan under halsen/naken och vrida lite.

Blir bra massage det där men kanske gör för ont när man har nackspärr..?

isola:

http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=kuddar&category=products&range_subcatego...


Jag har från Ikea och tycker de är alldeles utmärkta.
Billiga också så man kan köpa olika tjocklekar och testa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du kan även ligga på sidan med flaskan under halsen/naken och vrida lite.

Gör nog detta isf. Gör för ont att vrida på huvudet. Provade nyss och gnydde som en jag vet inte vad.

Myksa:

Jag har från Ikea och tycker de är alldeles utmärkta.
Billiga också så man kan köpa olika tjocklekar och testa.

Ja. Får bege mig dit eller köpa online.


   
SvaraCitera