Aviseringar
Rensa alla

nämligen eller tämligen


mynona

Gamlefarbror Pastill: det är så tease med ordnar >=(

varför är det tease med ordnar. du kan vara storamiral i orden och dela ut enligt fem grader. Storchen hade fått böja knä inför dig


   
SvaraCitera

Gamlefarbror Pastill:

MVG

Tackar! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill: tämligen

tämligen är ett ord med pincetter. nämligen är mer cellofanbulldozer.


   
SvaraCitera
time
 time

Förlåt nu men nämligen och tämligen går väl ändå inte att jämföras? Det är två olika ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nämligen är skönast. Kan inte motivera, det rycker liksom bara mer i grenen när jag läser, hör eller tänker på det...

time: Förlåt nu men nämligen och tämligen går väl ändå inte att jämföras? Det är två olika ord.

Spelar det någon roll när det vi ombeds reflektera över är om det ena är skönare än det andra? Jag är nämligen tämligen säker på att det inte gör det. Ett ynka fonem skiljer dem åt och gör att de får varsin helt unik karaktär, rätt kul att tänka på ändå...


   
SvaraCitera
reben

tämligen låter väl bättre, asså som ljud
skämmigt o använda det dock

skulle välja nämligen o skriva hela tiden om jag va tvingad till de


   
SvaraCitera
time
 time

Feberyra: Spelar det någon roll när det vi ombeds reflektera över är om det ena är skönare än det andra? Jag är nämligen tämligen säker på att det inte gör det. Ett ynka fonem skiljer dem åt och gör att de får varsin helt unik karaktär, rätt kul att tänka på ändå...

Det spelar inte någon roll för tråden i sig men jag blev lite förvirrad av hur en del hade svarat. 


   
SvaraCitera