Aviseringar
Rensa alla

Nämn aldrig ditt ex


Ämnesstartare

Är det jag som har ett illa beteende som inte kan släppa ett ex helt och hållet? Brukar människor glömma en person de haft umgänge med så fort de tappat kärleken?

Jag tror inte att jag har älskat någon. Eller så är det just det jag har gjort. Kan man ha lätt för att älska människor? Kan man ha lätt för att älska människor och sedan bevara dessa känslor, både onda och goda, trots att man träffat någon ny?

"nämn aldrig ditt ex för nästa kille du träffar" var någonting min mamma sa till mig när mitt första förhållande tog slut.

...Ja. Det har ju gått sisådär.

Men är det verkligen så att man ska släppa personen helt? Glömma det som har hänt? Är det verkligen bara jag som tänker på hur personerna mår idag, hur de har det om dagarna och vad de tänker på?

Jag känner pirr när jag hör en låt, tänker på ett minne, ser ett namn eller blir påmind om någonting jag har varit med om med denna person. När jag blir påmind tar jag upp dennes namn eftersom jag gjort det med denna person. För mig är det inte så konstigt men är det någonting som andra tar illa upp för? "oj, hon har gjort det med sitt ex" [shake]

Jag vet inte. Borde jag ägna mina dagar åt att glömma och inte bry mig om de människor jag en gång har älskat? Eller kanske inte älskat? För jag vet inte vad älska är eftersom jag tycker att jag älskar så många.


   
Citera
Ämnesstartare

Är detta en text från en låt? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Är detta en text från en låt?

[tard]
nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

nej

Hade passat perfekt som det! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lider av samma problem. Bara att jag önskar mitt ex det värsta, hehe. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Purr Purr:

Bara att jag önskar mitt ex det värsta, hehe.

Brukar önska mitt första ex det värsta. Men sen blir jag ledsen när han är ledsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handlar väll mest om att man inte vill bli jämförd, och är man kär i en tjej vill man inte tänka sig henne med någon annan kille även om det var i det förflutna osv


   
SvaraCitera

Jag glömmer inte ex, för de har betytt något. Tycker det är ren BS att det är fult att prata om ex, för de är ofta medspelande faktorer till hur man beter sig i sitt nuvarande förhållande. Därför kan det vara nyttigt att tala om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Brukar önska mitt första ex det värsta. Men sen blir jag ledsen när han är ledsen.

Jag skulle skratta om mitt ex blev ledsen. Skrattar ju åt alla failsaker jag får reda på. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Men är det verkligen så att man ska släppa personen helt? Glömma det som har hänt? Är det verkligen bara jag som tänker på hur personerna mår idag, hur de har det om dagarna och vad de tänker på?

Nej det är inte bara du, tänker, minns och undrar också.

har också svårt för att släppa tror jag, vill inte släppa människor som jag älskat och kanske fortfarande älskar bara för att vi inte kan vara tillsammans.
det känns som den sortens kärlek är för sällsynt för att bara kasta bort och glömma, därför släpper jag den inte riktigt helt. dåligt kanske. vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Jag vet inte. Borde jag ägna mina dagar åt att glömma och inte bry mig om de människor jag en gång har älskat?

Nej, det tycker jag inte verkar som någon bra idé.

"Ett ex" är väl trots allt en ganska betydelsefull person, eller har åtminstone varit det? Inte så konstigt att man nämner människan. Men man kanske inte behöver nämna detaljer och andra personliga saker. Åtminstone inte till fel personer.

Eller vad vet jag.
Bra fråga.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Borde jag ägna mina dagar åt att glömma och inte bry mig

Puss och kram [blush]


   
SvaraCitera
kachin

tycker det låter skumt att man ska glömma bort en person HELT
är ju ändå en del av sitt liv liksom, som allt annat.
men ser inte riktigt varför man skulle prata massa om personen, ifall man gjorde det. isåfall har man kanske inte riktigt kommit över den [crazy] o kommit över är ej att glömma bort

fint strukturerat inlägg jag fick till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

men ser inte riktigt varför man skulle prata massa om personen, ifall man gjorde det

Det är det jag har fått höra också eftersom jag tydligen pratar för mycket.

Men då kommer vi ju till frågan om man kan älska fler personer på samma gång eftersom jag i sådana fall inte har kommit över någon av dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt ex är en av mina bästa vänner skulle nog vara mycket konstigt om jag ej lådsades om hans existens inför min pojkvän, han skulle nog bli misstänksam då [no-no]


   
SvaraCitera