Aviseringar
Rensa alla

när är bra ålder att bli föräldrar


Ämnesstartare

hejsan tänkte fråga er vilken ålder ni tycker är bra att bli föräldrar bara undrar rent allmänt asså...


   
Citera
Ämnesstartare

det beror på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När man är någonstans i livet där man vet att man kan ge trygghet åt sin unge en bra bit framåt i tiden, när man nått något slags stabilitet. Om man sen är 23 eller 46 spelar ingen större roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aldrig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

3 år. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

moget ensam vargen [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

william_best:

moget ensam vargen [smile]

Man är ganska mogen vid 30, dvs, ok ålder för att skaffa barn. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror väl på. tycker att det är en lite överdriven häxjakt på unga föräldrar med typ "men ommg man kan ju inte skaffa barn när man är 19 då blir man ju wt och förstör sitt liv"-resonemang. tror inte att det är några större problem med att skaffa barn tidigt idag om man nu känner för det och har ett relativt ordnat liv, men kan såklart verkligen se en poäng i att vänta lite.

tycker nog personligen att 25-30 kanske känns mest lagom. innan 35 i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med dazed, det finns ingen speciell ålder. Man skaffar barn när man känner sig redo och är mogen nog att ta på sig ett sånt stort ansvar. Vissa gör det i tidig 20-års ålder och andra gör det när dem har passerat 40. Det finns ju även folk som aldrig skaffar barn. Men den vanligaste åldern är väl runt 30 där nånstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker mig ingen specifik ålder direkt, men för mig skulle det gälla iaf att jag var i ett förhållande, hade tak över huvudet, ett fast jobb och relativt stadig ekonomi osv. Jag skulle nog dock som kvinna ej skaffa mitt första biologiska barn efter 40-45 år pga alla risker som ökar markant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okey jag ville bara veta vad ni tyckte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

william_best:

okey jag ville bara veta vad ni tyckte

Vad tycker du själv då? [smile] Minst lika intressant att få veta hur du ser på saken. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker att så länge man är mogen nog o har ekonomi o lägenhet så är det väl bra så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

william_best:

jag tycker att så länge man är mogen nog o har ekonomi o lägenhet så är det väl bra så

Konstig fråga kanske, men vad fick dig att tänka på det? Alltså det som rubriken lyder. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

william_best:

jag tycker att så länge man är mogen nog o har ekonomi o lägenhet så är det väl bra så

Konstig fråga kanske, men vad fick dig att tänka på det? Alltså det som rubriken lyder. [smile]


   
SvaraCitera