Aviseringar
Rensa alla

När är det ok att fuska i livet och har ni någonsin fuskat?


jack27
Ämnesstartare

Tja Alla
Såg något på internet som inspirerade mig att göra en video om.
Det är nämligen så att rapparen Drake har en ghostwriter.
Så första frågan är: är det ok tycker ni att ha en ghostwriter som hip hop artist ? eller räknas inte det som fusk?
Och andra fråga är: när tycker ni att det är ok att fuska i livet och har ni någonsin fuskat?


   
Citera
Ämnesetiketter
Exner

När det inte går ut över någon annan


   
SvaraCitera

så ofta som möjligt


   
SvaraCitera

men det är inte okej att fronta


   
SvaraCitera

Fuskade i ett spel förut. Räknas det?


   
SvaraCitera

Exner:
När det inte går ut över någon annan


   
SvaraCitera

lurifax69:
Fuskade i ett spel förut. Räknas det? 

Ja, det är något av det lägsta man kan göra. Hoppas att du dör och hamnar i helvetet.


   
SvaraCitera

Jag brukar vara ärlig om det mesta. Är jag lat så har det hänt att jag fuskat på ett prov genom att skriva ner lite extrahjälp på insidan av armen.


   
SvaraCitera

Tycker aldrig det är okej att fuska i olika former av tävlingar, förstör bara för andra som inte gör det. När det kommer till saker som inte går ut över andra på något sätt spelar det inte lika stor roll. 

Jag fuskade i Doom 2 och Age of Empires när jag var liten och har plagierat texter när jag gick i högstadiet och gymnasiet, men utöver det så är jag i stort sett ren. Beror dock på vad man definierar som fusk... vita lögner kanske räknas? 


   
SvaraCitera
reben

har fuskat på sims o nationella provet i nian. kanske nån gång på monopol


   
SvaraCitera

Fuskade på ett prov i 8an.. Ledsen


   
SvaraCitera
mynona

konstigt med ghostwriters. om det är de som gör jobbet bör de får erkänsla för vad de gör. 

om fusk tycker jag generellt, att reglerna har skapats för att saker ska skötas så bra som möjligt, men det fungerar inte alltid, ibland är reglerna fel, och man måste lita på sitt eget omdöme. när fusk inte skadar andra ser jag inget fel i det. när fusk skadar andra tycker jag illa om det. det är inte fusket i sig som är problemet, utan konsekvenserna. egentligen samma sak som med andra handlingar alltså


   
SvaraCitera

Fuskade på något prov i mellanstadiet. Körde även wowglider i World of Warcraft för att tjäna enkelt guld, det var ju i några år faktiskt.


   
SvaraCitera

Fuskar ibland på tyskaglosor när jag inte orkar plugga. = ganska ofta

ritar typ märkliga tecken på handen. Rekommenderar Tumme upp


   
SvaraCitera

rotorblad:
Fuskar ibland på tyskaglosor när jag inte orkar plugga. = ganska ofta

ritar typ märkliga tecken på handen. Rekommenderar Tumme upp

Ihre schmutzigen schwindler! Gott soll dich bestrafen!


   
SvaraCitera