Aviseringar
Rensa alla

när är man för liten för um


Ämnesstartare

det har varit mycket snack om när man är för gammal för um. tycker att allmänna konsensus verkar ligga mellan 24-25, med skapligt stor variation. men det pratas inte aktivt om när man är för ung för um.

jag personligen tycker att 16 känns rimligt. skapligt många 15-åringar är väl nog retarderade också, men det är nog inte direkt allmängiltigt. folk under 15 som trivs och passar in torde vara mer undantag än regel. jag känner att medelåldern höjts rätt stadigt sen jag reggade mig i forntiden.

åsikter?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag tycker inte personer under 140 cm borde få regga sig. Är man i 137 cm när man reggar så blir man IP-bannad fram till det datum då en formel, utifrån vad man fyllt i för hälsovanor, längd på föräldrar, och hur mycket man tidigare växt från år till år.

När systemet säger att man borde vara 140 cm lång, då släpps man in, om man inte bara växt till 139 cm, men då är man snart tillbaka igen, förhoppningsvis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När man har mindre snopp än 20 centimeter. Då är man definitivt för liten för UM.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla som vill får va me o leka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man är aldrig för liten, jag är bara tolv men beter mig ändå vuxet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

alla som vill får va me o leka

Mm men tänk om man vill leka själva..
Ska man få göra det då? Det är väl inte så kul för den som inte får vara med att behöva känna sig oönskad???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det heter "ungdomar" men alla här e ju gamla så vadå[sad] det är ej medlemmarna det är fel på det är namnet

är man under 18 så är det för litet typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Mm men tänk om man vill leka själva..
Ska man få göra det då? Det är väl inte så kul för den som inte får vara med att behöva känna sig oönskad???

då får man väl göra det på ett annat ställe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

då får man väl göra det på ett annat ställe

men menar ju allmänt nu. som tex när två barn leker och ett tredje vill vara med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men menar ju allmänt nu. som tex när två barn leker och ett tredje vill vara med.

bedömningen måste ske på individnivå. det är otillbörligt och missvisande att applicera en schablon på alla dessa fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

bedömningen måste ske på individnivå. det är otillbörligt och missvisande att applicera en schablon på alla dessa fall.

diplomatiskt svar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

är systemet säger att man borde vara 140 cm lång, då släpps man in, om man inte bara växt till 139 cm, men då är man snart tillbaka igen, förhoppningsvis!

Those poor dwarfs![cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Those poor dwarfs![cry]

Men dom får ju åka attraktioner på nöjesfält som inte längre människor kan åka... världen är inte rättvis! [blush]


   
SvaraCitera
sincan

Tobbish:

Jag tycker inte personer under 140 cm borde få regga sig. Är man i 137 cm när man reggar så blir man IP-bannad fram till det datum då en formel, utifrån vad man fyllt i för hälsovanor, längd på föräldrar, och hur mycket man tidigare växt från år till år.

När systemet säger att man borde vara 140 cm lång, då släpps man in, om man inte bara växt till 139 cm, men då är man snart tillbaka igen, förhoppningsvis!

Word. Förutom att du inleder med att du tycker, och sedan förklarar hur det är utifrån ett tyckande.[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

Förutom att du inleder med att du tycker, och sedan förklarar hur det är utifrån ett tyckande.[tard]

Man kan inte få allt...

Vi fokuserar på det som var bra! [blush]

sincan:

Word.


   
SvaraCitera