Aviseringar
Rensa alla

När är man pedofil?


Ämnesstartare

När anser du att en person kan klassas som pedofil? Är pedofili en sexuell läggning eller ett brott? Om man har rätt till sina egna tankar, tänder på barn, men ger utlopp för sina preferenser genom roleplay och dylikt, är man pedofil då?

Om man klassas som pedofil när man fantiserat om barn, klassas man som mördare om man fantiserat om att mörda någon då?

Vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag är mest nyfiken på hur folk generellt ser på detta efter en ganska het diskussion med min kompis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad spelar det för roll? är du pedofil eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är förresten sjuk i huvudet. en sextonåring som klockan halv ett en lördagsmorgon undrar kring pedofili? dessutom är ditt språkbruk alldeles för utvecklat.

med detta vill jag säga: för i helvete, du är vuxen. så länge du ej agerar på dina som egenheter så bör det ej vara någon fara.

jag menar, ponera att jag gillar att få rispa min sexparter lätt med en kniv under sexakten. så länge jag ej uttrycker min önskan, eller agerar utifrån den spontant, bör ej denne sexgud slå till mig och hota med att ringa polisen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror jag postade inlägget innan dess tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utspädaren:

vad spelar det för roll? är du pedofil eller?

Nej, men jag tycker att det är intressant att snacka moral och etik. Jag startade inte tråden för att på något sätt förnärma någon, och jag är inte pedofil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ninjagirl95:

och jag är inte pedofil.

årets fuckin bullshit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

du är förresten sjuk i huvudet. en sextonåring som klockan halv ett en lördagsmorgon undrar kring pedofili? dessutom är språkbruk alldeles för utvecklat.med detta vill jag säga: för i helvete, du är vuxen. så länge du ej agerar på dina som egenheter så bör det ej vara någon fara.jag menar, ponera att jag gillar att få rispa min sexparter lätt med en kniv under sexakten. så länge jag ej uttrycker min önskan, eller agerar utifrån den spontant, bör ej denne sexgud slå till mig och hota med att ringa polisen.

"Sjuk i huvudet"? Ouch. Jag är inte vuxen, och det är klart att det juridiskt sätt inte är någon fara att agera på sina egenheter, men när anses man vara en fara för samhället? Återigen vill jag säga att jag inte skapade tråden för att skaffa haters. Jag ber om ursäkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att blidka dig.

Ninjagirl95:

När anser du att en person kan klassas som pedofil?

när en individs enskilt största sexuella preferens rör sig mot barn

Ninjagirl95:

Om man har rätt till sina egna tankar, tänder på barn, men ger utlopp för sina preferenser genom roleplay och dylikt, är man pedofil då?

ja

Ninjagirl95:

Om man klassas som pedofil när man fantiserat om barn, klassas man som mördare om man fantiserat om att mörda någon då?

nej, man klassas som mordisk

Ninjagirl95:

Vad tycker ni?

ingenting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man är pedofil om man tänder på barn. Och det kan rimligen inte vara ett brott om det sker i tankarna, det vore rätt medeltida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ninjagirl95:

men när anses man vara en fara för samhället?

det som enligt nuvarande kultur anses ofint, kriminellt, är en fara för samhället. för trygghetsnarkomanerna.
tror du svarade på din egen fråga - när du, ninjagirl95, agerar på dina fantasier om en tolvårig pojke i ett våldtäktsscenario där han ska kalla dig för pappa - då är det en samhällsfara.

Ninjagirl95:

Återigen vill jag säga att jag inte skapade tråden för att skaffa haters. Jag ber om ursäkt.

det är lugnt. ingen här på sidan bryr sig tillräckligt mycket om livet för att orka hata.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pedofil är nån som tänder på barn. inget är ett brott så länge man inte gör det. om jag funderar på att mörda folk så är ju inte det ett brott heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ninjagirl95:

Om man klassas som pedofil när man fantiserat om barn, klassas man som mördare om man fantiserat om att mörda någon då?

.........................


   
SvaraCitera

Ninjagirl95:

efter en ganska het diskussion med min kompis.

jag tror att du kan vara pedofil faktiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

jag menar, ponera att jag gillar att få rispa min sexparter lätt med en kniv under sexakten. så länge jag ej uttrycker min önskan, eller agerar utifrån den spontant, bör ej denne sexgud slå till mig och hota med att ringa polisen.

[bigsmile][wink][wink]


   
SvaraCitera