Aviseringar
Rensa alla

När är man rik?


Creator:
Rik är ett relevant begrepp.
Globalt så brukar man säga:
"Du är rikare än 75% av jordens befolkning om du har":
1. Mat i kylen
2. Kläder att ha på dig
3. En säng att sova i
4. Tak över huvudet

Verkligen? Känns som om de flesta borde vara rikare än så iom asiens enorma framsteg


   
SvaraCitera

Tydligen är man fattigare än 75% av alla människor (eller åtminstone alla vuxna) om man tjänar 100 kr om dagen


   
SvaraCitera

***


   
SvaraCitera
mynona

När man kan försörja sig på avkastningen av sina pengar. 


   
SvaraCitera
time
 time

Jag är definitivt rik när jag har tiotusen!


   
SvaraCitera
Exner

Jag har hela vinden full med pantburkar. 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Exner:
Jag har hela vinden full med pantburkar. 

Du har inte funderat på att du kanske ska panta burkarna? Tumme upp


   
SvaraCitera

stoner:
Trots att jag äger egen fastighet och både har bil och tre MC så känner jag mig definitivt inte rik. Rik är man om man kan gå in på en bilfirma och köpa en ny bil utan att fråga vad den kostar.  Mycket glad
Och det kan jag definitivt inte göra utan jag tar mig runt i en gammal SAAB 9-5 Aero kombi i 30.000 kronors klassen.  Cool

Vadå man åker som en direktör i en 9-5:a Aero! Dom har sköna stolar och går bra efter vägen tycker jag. Bara för man åker en äldre bil så behöver man inte vara fattig ju.. Cool

Men rik de behöver man bara inte vara för att man har pengar. Kan vara erfarenheter som gör en rik. Resor till nya ställen i världen är nog de ända som man kan köpa och bli rikare av tror jag eller hur man nu ska säga det..


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Om man lever på mer än existensminimum Rodnar 


   
SvaraCitera

när man inte kollar och jämför prislappar på ölsorter inne på systembolaget


   
SvaraCitera

alt. inte använder sig av miniräknare när man ska handla på systembolagetRodnar


   
SvaraCitera
Exner

Smilen:

Du har inte funderat på att du kanske ska panta burkarna? Tumme upp

Bättre att ha en buffert. Blink


   
SvaraCitera

När man tycker det är en bra idé att sänka lågavlönades löner för att skapa jobb.


   
SvaraCitera
*-*
 *-*

När man har så pass mycket pengar att man gör Joakim Anka och Krösus Sork gröna av avund?

Personligen så räknar jag dock inte rikedom i kontakter eller materiella ägodelar..


   
SvaraCitera
*-*
 *-*

*-*: Felcitat, men ni får bemöda er med att förbise det då jag är ny på sidan... (;


   
SvaraCitera