Aviseringar
Rensa alla

När blir en flört en parter?


Ämnesstartare

Det är sommar, det är härligt, jag har en flört med någon. Allting är bra men när vet jag att denna flört är något mer? Vi har gått på dejter och liksom hängt själva (om ni fattar vad jag menar) och våra gemensamma kompisar vet om att vi har en flört, alltså typ som ett par. Hur ska jag ta det vidare och hur kan jag känna av vad han vill utan att direkt fråga? Jag vill inte att detta ska ta slut efter sommaren när vi börjar i olika skolor men det känns lite löjligt att fråga ”ska vi bli ihop” och känns aldrig passande. Han kanske bara är ute efter ett sommarhaff och saker kommer bli stelt mellan oss om jag frågar.

Hoppas att någon känner igen sig eller vet hur en själv hade gjort i denna situation.

tack 


   
Citera

När någon av er har frågat om man ska bli ihop och när den andre säger ja.
Jag har tyvärr inte riktigt varit i den situationen men det är inte fel att fråga, han kanske vill det verkligen. Blink


   
SvaraCitera

communication is the key
alternativt gå på känsla


   
SvaraCitera

Det kanske är bättre att det blir stelt än att du aldrig säger det. Menar inget negativt, men kanske är bäst så. Jag har aldrig varit i denna situation så jag vet inte riktigt Glad


   
SvaraCitera
sies
 sies

Gäller att prata med personen. Fråga om han vill officiellt bli ett par liksom. 


   
SvaraCitera

Det enklaste lär ju vara att bara fråga, jag va med en tjej och vi höll på att mysa och kyssas. Jag gick hem den dagen och undrade om vi va tillsammans eller inte. Jag frågade på sms och hon skickade en facepalm emoji. För henne så va det självklart att vi va tillsammans lol


   
SvaraCitera