Aviseringar
Rensa alla

När blir man för på? Scenario..


Ämnesstartare

Scenario: Du träffar en tjej på en fest, hon frågar efter ditt nummer, du ger det såklart!
Du sms:ar två dagar efter, ni skriver ett tag.
Dagen efter frågar du hennes msn, ni skriver på msn senare på kvällen.
Dagen efter skriver du åter åt hon på msn..
Dagen efter sms:ar du hon..
Dagen efter skriver du åt hon på msn..

Om man nu skulle ha gjort allt detta som mitt exempel var, hade man då varit för på tjejen?[smile]

Observera att det är alltid du som har skrivit åt hon först!


   
Citera

Du märker väl hur hon svarar.


   
SvaraCitera

köttsoppa:

Scenario: Du träffar en tjej på en fest, hon frågar efter ditt nummer, du ger det såklart!

Helt klart var hon intresserad nog av att fråga efter ditt nummer.

köttsoppa:

Observera att det är alltid du som har skrivit åt hon först!

Någonstans klantade du dig nog, eftersom hon var intresserad av dig från början, men verkar inte vara det längre eftersom du alltid måste starta konversation.


   
SvaraCitera

btw, varför all denna tid spenderad online? Det är inte onormalt att gå UT. Träffa henne IRL istället för att sitta och dega inomhus och försöka ragga på henne över internet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Någonstans klantade du dig nog, eftersom hon var intresserad av dig från början, men verkar inte vara det längre eftersom du alltid måste starta konversation.

Detta är inget som har hänt på riktigt![crazy] haha


   
SvaraCitera

köttsoppa:

Detta är inget som har hänt på riktigt![crazy] haha

Ok. Vi säger väl så här då.

Vad vill tjejer ha? - Omöjligt att svara på, för man kan inte läsa folks tankar.

Vad vill de flesta tjejer inte ha? En Needy och Clingy kille.

Så länge du inte är needy så finns det inte så jättemycket man kan göra för att vara "för på". Är hon intresserad av dig och du är intresserad av henne är det ju bara att köra på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men alltså om man skulle ha gjort allt detta, vi säger som att hon svarar hela tiden men kanske inte "ooh, du är bäst, jag vill prata med dig hela natten! respons[crazy]
Hade man då vart för på?


   
SvaraCitera

köttsoppa:

Hade man då vart för på?

Beror på om du desperat försöker få henne att fortsätta konversationen. Om man pratar om intressanta saker så borde det inte vara så jättesvårt att få henne att vara aktiv i diskussionen, och så länge hon inte svarar korta avvisande "mm.." "heh" eller bara smileysar så ska det väl inte vara några problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Vad vill de flesta tjejer inte ha? En Needy och Clingy kille.

Så länge du inte är needy så finns det inte så jättemycket man kan göra för att vara "för på". Är hon intresserad av dig och du är intresserad av henne är det ju bara att köra på.

Okej! Är i en liknande situation som den jag beskrev, alltså att hon frågade efter numret och så (i fredags) Skrev åt hon i söndags, skrev åt hon på msn i tisdags.. fick grym respons båda ggr[crazy] Träffat hon och hennes kompisar i skolan, gick mycket bra tycker jag.
Sen skrev jag åt hon på msn igår , då var det dock inte samma respons som första gången, blev lite förvånad faktiskt[crazy] funderar på om jag ska skriva åt hon idag eller om jag då kanske är för "på" hmm..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

ch så länge hon inte svarar korta avvisande "mm.." "heh" eller bara smileysar så ska det väl inte vara några problem.

Vi snackade då om mycket intressanta saker, det vet jag[smile] Men igår så märkte jag direkt när jag skrev åt hon att hon som inte var så "ooh jippi han skrev åt mig" som gångerna tidigare. Så jag var lite avvaktande sen loggade hon ut[crazy]


   
SvaraCitera

köttsoppa:

Sen skrev jag åt hon på msn igår , då var det dock inte samma respons som första gången, blev lite förvånad faktiskt[crazy] funderar på om jag ska skriva åt hon idag eller om jag då kanske är för "på" hmm..

Tja, jag känner ju folk som tänker att det alltid är på. Hon kan ju bara ha haft en dålig dag. Det behöver inte betyda att hon inte är intresserad.

Hade ju varit bättre att ringa och prata över telefon, då man lättare kan höra på personen om den är intresserad eller inte, sen är ju att träffas IRL ännu bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Tja, jag känner ju folk som tänker att det alltid är på. Hon kan ju bara ha haft en dålig dag. Det behöver inte betyda att hon inte är intresserad.

Jo, jag lider av nån sorts "övergaletanalyserande syndrom" haha[smile]

fisQ:

Hade ju varit bättre att ringa och prata över telefon, då man lättare kan höra på personen om den är intresserad eller inte, sen är ju att träffas IRL ännu bättre.

Läskigt att ringa åt hon ju, helst så här tidigt[crazy]
Ja, IRL det är det som gäller[smile]


   
SvaraCitera

ifall man skriver sådana här frågor på ett internetforum och är orolig är man antagligen antingen manisk eller "för på" eller båda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

ifall man skriver sådana här frågor på ett internetforum och är orolig är man antagligen antingen manisk eller "för på" eller båda.

Men det är för att jag har så lätt att överanalysera allt


   
SvaraCitera

köttsoppa:

Men det är för att jag har så lätt att överanalysera allt

exakt jag är likadan och därmed "för på"


   
SvaraCitera