Aviseringar
Rensa alla

När blir sex "sex"?


Ämnesstartare

Något som länge agerat huvudbry hos mig är hur man ska definiera att ha sex.
Förvisso tycker jag att det är najz att slippa stämplar på saker och ting, men nu undrar jag över "den allmänna åsikten". Hur står det till egentligen?
Varför räknas det så ofta bara om man haft penetrerande samlag? Folk är väl ändå sällan ute efter att föröka sig när de har sex?
Varför är hela kuk i fitta-grejen så satans viktig?
Man ska bli påsatt/sätta på(ja.. helst sätta på faktiskt), annars är det inte fullt ut?
Jag vill veta, vad tycker du?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

när man stimulerar könsorganen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tkr d1 r det om det hela till slut kretsar kring kön1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

när man stimulerar könsorganen

Dan_the_ironman:

Tkr d1 r det om det hela till slut kretsar kring kön1

Okej, varför tror ni det är sådan hets kring penetration då?


   
SvaraCitera

skönt med kuk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror på, är man hetero tycker jag att det räknas först vid snopp i fitta, men är man med någon samkönad så räcker det med oralsex osv.

obs detta är inget jag argumenterar för eller nåt, bara den definitionen ordet har i min hjärna typ. =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det blir det inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men liks, känns ju inte som man har blivit av med oskulden bara för att man sugit av någon. hmm jobbigt det blev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttsligt umgänge är vad det är tills det handlar om betäckning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

beror på, är man hetero tycker jag att det räknas först vid snopp i fitta, men är man med någon samkönad så räcker det med oralsex osv.

Varför?

Nintendos BFF:

obs detta är inget jag argumenterar för eller nåt, bara den definitionen ordet har i min hjärna typ. =(

aha [sad]

Livtrasir:

Det blir det inte

😀

Nintendos BFF:

men liks, känns ju inte som man har blivit av med oskulden bara för att man sugit av någon. hmm jobbigt det blev.

Ja. Det är intråcklat.


   
SvaraCitera

är en produkt av det heteronormativa samhälle jag lever i
säger enbart sex om

lazertits:

penetrerande samlag

men klart homosexuella tjejer kan ha sex också, har dpck ej färdig definition av vad det är

mvh ärlig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När penis möter vagina.

Nej men, tycker det är upp till var och en att bestämma vad de känner som sex. Jag vet inte riktigt vad jag räknar som sex. Har bara haft penis-penetrerande sex, men skulle jag ha sex med en kvinna vet jag inte. Bryr mig faktiskt inte så mycket.

Drar en Stringburka: "man måste inte alltid definiera allting"


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Nintendos BFF:

men liks, känns ju inte som man har blivit av med oskulden bara för att man sugit av någon. hmm jobbigt det blev.

Men angående detta tycker jag snarare att det finns en hel massa "oskulder" att förlora. Att man sedan räknar kuk-i-fittan som den vanliga oskuldsgrejen är väl för att det är vanligast och för att det finns en massa tråkiga människor som inte gör mycket mer än så.

Men en homosexuell person som aldrig testar på det andra könet skulle jag knappast kalla för oskuld bara för att denne hoppat att testa på detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

är en produkt av det heteronormativa samhälle jag lever i

Ja jag med. Blä.
Är så trött på att det får styra AllT.

genus:

Drar en Stringburka: "man måste inte alltid definiera allting"

Ah
Din åsikt är alltså att man inte måste definiera allting?
Är du säker på att du inte definierar sex på ett visst sätt?
Jag gör det utan att tänka på det trots att jag delar din åsikt.
(det känns som att detta låter drygt, lovar menar det inte drygt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När hon tar den i 2:an.


   
SvaraCitera