Aviseringar
Rensa alla

När börjar p-pillerna verka?


Ämnesstartare

youwantitigotit:

>.<

Med neovletta så gäller det från första dagen. Läs det lilla viktiga pappret man får med, där lär du dig en massa saker [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haiwan:

Med neovletta så gäller det från första dagen. Läs det lilla viktiga pappret man får med, där lär du dig en massa saker

pappret har jag läst men det är när personerna på ungdomsmottagningen säger annorlunda motför vad det står på pappret man börjar undra vad som är rätt! [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xSmurf:

Det jag har hört är 48-72 timmar, men det är ju generellt, det sa dom till oss iaf både på ungdomsmottagningen och i sex och samlevnad i skolan 🙂

det är grejen, alla säger olika! haha [smile]


   
SvaraCitera

youwantitigotit:

det är grejen, alla säger olika! haha

jaja, men 5-6 dar så lär det ju knappast vara några problem eftersom ungdomsmottagningen sa 48-72


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xSmurf:

jaja, men 5-6 dar så lär det ju knappast vara några problem eftersom ungdomsmottagningen sa 48-72

men till mig sa hon inte 48-72 timmar utan typ, några dagar? :p


   
SvaraCitera

youwantitigotit:

men till mig sa hon inte 48-72 timmar utan typ, några dagar? :p

Meh, några dagar är ju 2-3 dagar juh xD
inte 5-6 iaf! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xSmurf:

Meh, några dagar är ju 2-3 dagar juh xD
inte 5-6 iaf!

haha, okejdå 😉 jag får väl vänta och se vad som händer med mig om inte annat. [y]


   
SvaraCitera

youwantitigotit:

haha, okejdå 😉 jag får väl vänta och se vad som händer med mig om inte annat.

jaa, eller graviditets test? Det är ju inte särsklit farligt? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xSmurf:

jaa, eller graviditets test? Det är ju inte särsklit farligt? 😛

nä, jag och min kompis ska till ungdomsmottagningen imorgon 🙂


   
SvaraCitera

Vet inte om det är stor skinnlad mellan p-pillerna, men om du missat någon gång ska man ha kondom i en vecka innan man börjar utan igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Vet inte om det är stor skinnlad mellan p-pillerna, men om du missat någon gång ska man ha kondom i en vecka innan man börjar utan igen.

okej, är det exakt en vecka då lr, alltså.. det var ju 5/6 dagar för mig, det borde ju typ vara ganska säkert då? ;s


   
SvaraCitera

7 dagar sa dom. Men chansen är mindre än vanligt, vägen till livmordern täpps så inga spermier når in och när du har missat så kan hinnan som täpper livmodern bli sämre.

youwantitigotit:

okej, är det exakt en vecka då lr, alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xSmurf:

jaa, eller graviditets test? Det är ju inte särsklit farligt? 😛

om jag nu är gravid då. måste föräldrar osv. veta om det för abort då? ;S


   
SvaraCitera

youwantitigotit:

om jag nu är gravid då. måste föräldrar osv. veta om det för abort då? ;S

Det finns ingen åldersgräns hos kvinnan för att göra abort. Om du är under 18 år bör föräldrarna veta om det, om det inte finns speciella skäl att hålla aborten hemlig.

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Behandlingar/Abort/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Vet inte om det är stor skinnlad mellan p-pillerna, men om du missat någon gång ska man ha kondom i en vecka innan man börjar utan igen.

jag var till ungdomsmottagningen, eftersom jag hade haft oskyddat sex efter sex dagar, och sju dagar är ju en vecka, tänkte att det inte kan vara sådär jätte stor skillnad då. hon sa på ungdomsmottagningen att det nog inte är någon fara, för man kan ju inte göra ett test förän de har gått typ 3-4 veckor eller vad det är, så kunde inte ta ett test än. men idag fick jag då min mens iallafall, mensen kan man ju få även om man är gravid men jag tror chansen att jag är det är riktigt liten. 🙂


   
SvaraCitera