Aviseringar
Rensa alla

När det går för långt..


Ämnesstartare

Jag startade som en blyg tjej, jag hade inte världens jämnaste hy, var ständigt blå/mörk under ögonen, hade axellångt lockigt hår.

Jag ville ha ett nytt liv, jag ville ha uppmärksamhet. och jag såg bara en utväg, mitt utseende. I åttan valde jag att lägga mitt gamla liv bakom mig. Jag handlade in mängder med smink , jag limmade in långt rakt löshår och plattade mitt hår hela tiden, jag kämpade bort varje liten finne jag hade, jag inhandlade munskölj tandkräm, tuggumi för vitare tänder, och gick till frisören och färgade mitt hår ljusare.

Då, hände det. Folk ville vara med mig, killar ville ha mig och jag fick gå på fester och allt det jag inte fått uppleva tidigare. Till en början älskade jag det, jag var så stolt över mig själv och mitt självförtroende steg mig åt huvudet.

Men allt gick överstyr, jag kan inte längre gå osminkad, jag kan inte längre ha lockigt hår , jag kan inte längre bara sätta på mig ett par kläder på morgonen.
Jag skippar att följa emd och fika med mina vänner för att jag ser lite trött ut efter en skoldag och att jag inte kan visa på utomhus så.
Jag går bara ut superfixad.

All min fritid går åt att leta fel på mig själv.
Jag måste hitta nya fel, så jag kan göra något åt dem.

Det är sjukt hur mycket ens utseende kan ta över ens liv.
Nu har jag hittat min gamla bilddagbok, från 2006. Det gör ont att se på den. jag var lyckligare då det var jag, såg inte lika bra ut och hade inte lika många vänner, men lyckligare, det var jag.

Qlara 2006:

Image

Qlara 2011:

Image


   
Citera

Men du var ju jättesöt 06


   
SvaraCitera
time
 time

Ser inte Qlara 2011-bilden. Men förutom den otroligt dåliga photoshopfixen var du mycket sötare sådär naturlig än vad du är på din profilbild.

Vad du borde göra är att ta kontakt med en psykolog eller kurator. Går du i skola fortfarande så har du ju möjlighet att utan problem träffa din skolkurator! Känn inte att det här är ett problem som inte är värd att ta hjälp från proffs med, för du beskriver ju själv att du mår dåligt av din fixering.


   
SvaraCitera

qlara:

Nu har jag hittat min gamla bilddagbok, från 2006. Det gör ont att se på den. jag var lyckligare då det var jag, såg inte lika bra ut och hade inte lika många vänner, men lyckligare, det var jag.

Och det KAN du bli igen. Det beteende du har byggt upp går också att rasera. Jag tycker du ska ta kontakt med någon att prata med, har du funderat över det?


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Känn inte att det här är ett problem som inte är värd att ta hjälp från proffs med, för du beskriver ju själv att du mår dåligt av din fixering

Exakt... är nog lätt att tänka "åh jag är så patetiskt och utseendefixerad, ingen kommer ta mitt problem på allvar, folk har det värre" men huvudgrejen är att DU mår dåligt över det här och då är det också VÄLDIGT värt att ta itu med.

Dessutom, om du inte skaffar hjälp, tror jag att ditt tillstånd kommer bli värre och tillsist kanske du inte ens kan lämna huset trots att du fixat dig i timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Ser inte Qlara 2011-bilden. Men förutom den otroligt dåliga photoshopfixen var du mycket sötare sådär naturlig än vad du är på din profilbild.

haha förlåt men nej jag har inte photoshopat en bild på mig från 2006, vad jag ahr gjort är att jag har printscreenat den från min gamla bilddagbok som jag inte längre kommer in på och sen zoomat och printscreenat igen vilket har gett en rätt dålig kvalitet.
Sen kan jag tillägga att jag inte ens äger photoshop.


   
SvaraCitera

du är naturligt vacker förövrigt, även om du tycker att du behöver lager av smink och saker för att du ska vara attraktiv så tycker JAG du är jättevacker på båda bilderna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

du är naturligt vacker förövrigt, även om du tycker att du behöver lager av smink och saker för att du ska vara attraktiv så tycker JAG du är jättevacker på båda bilderna

Tack så mycket [smile] nej jag behöver ju inte så mycket smink egentligen har jag förstått men det är som ett beroende


   
SvaraCitera

qlara:

Tack så mycket [smile] nej jag behöver ju inte så mycket smink egentligen har jag förstått men det är som ett beroende

att gå ut helt utan smink då? hur är det?


   
SvaraCitera
time
 time

qlara:

haha förlåt men nej jag har inte photoshopat en bild på mig från 2006

Aha, då har du en magnifik kamera som suddat ut halva näsbenet och gjort allt utom dina ansiktsdrag suddiga då. [blush] Tänkte mest för att den verkligen ser redigerad ut och du påståd att du inte hade så fin hy.

Men som Lounge sa, du ÄR naturligt vacker, tveka inte att söka hjälp, det ska man göra när en fixering upptar tankarna på den nivån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

på den gamla bilden ser du ut som Amanda , top model säsong 7

amanda-americas-next-top-model-518400_1488_1920_133983332.jpg


   
SvaraCitera

mycket, mycket, mycket, mycket finare 06

ta inte illa upp men du ser för bitchig ut 11.


   
SvaraCitera

Åh va söt du är på 06, du behöver inte allt spackel och platta ditt hår för att vara vacker. Huvudsaken är att du ska trivas, vem bryr sig om vad alla killar tycker. Tänk dig om du hade gått naturlig och hittat en kille, då du vet innerst inne att han gillar dig för DIG, och inte ditt fixade jag. Jag önskar jag hade dina ögon, gud va fina![love]


   
SvaraCitera

lol va ni ljuger o hittar på tkr hon e finare me smink

fortsätt that why girl


   
SvaraCitera

Du var vacker och unik 06. Du hade en väldigt speciell och intressant skönhet. Nu ser det du ut precis som alla andra tjejer som försöker vara något.

Vägen till ett självförtroende är inte att förändra sig själv, utan tycka om det man redan har. Du säger att folk började gilla dig när du förändrade dig. Men det är inte dig dem gillar. Dem uppskattar inte dig för vem du är, bara för hur du ser ut. Vill du verkligen ha såna idioter till vänner?

Något positivt är ju att du faktiskt insett att hela den här utseende-grejen har gått överstyr. Som redan tipsat, tycker jag du ska tala med en kurator eller psykolog.

Lycka till och hoppad det löser sig för dig. =)
Du är vacker precis som du är.


   
SvaraCitera