Aviseringar
Rensa alla

när du inte sover på natten.


Ämnesstartare

Tja Ungdomar. 

Som titeln säger så är ja nyfiken på vad ni gör på nätterna ifall ni inte kan sova eller har sömnbrister. Spelar ni kanske shack eller spel på datorn eller vad som helst ja name it liksom hehe. Dricker ni kanske något eller kanske äter något som får er att somna igen eller om det ens har hjälpt er.


   
Citera
Ämnesetiketter
EmmaJo

Ibland dricker jag lite varm choklad, men oftast är jag för yrvaken för att lyckas med att inte spilla ut den i mikron...
Jag har upptäckt att det är ganska trevligt att ha en bra ljudbok nerladdad som man lyssnar på när man ska sova. Då ser man faktiskt fram emot det också. 


   
SvaraCitera

Om man märker att man har svårt att somna kan man börja gå en runda efter kvällsmaten typ och så ska man inte äta eller dricka efter kl 21, kroppens matspjälkningssystem måste vila för att kroppen ska få ro. Dock ska man ju inte lägga sig hungrig heller men. Jag sover som bäst när jag varit ute och rört på mig under dagen, det är så skönt att lägga sig då och det är också fakta att man sover bättre om man fått solljus under dagen så typ lyssna på nån bra musik och gå ut och gå. När jag har svårt att somna brukar jag sätta på en podd med timer så den stängs av om jag somnar, det känns typ mindre ensamt bara och så får man något att tänka lite lagom på för sådär superintressant tycker jag inte att poddar är egentligen hahah men skönt med något i bakgrunden när man ligger helt rastlös 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmmaJo:
Ibland dricker jag lite varm choklad, men oftast är jag för yrvaken för att lyckas med att inte spilla ut den i mikron...
Jag har upptäckt att det är ganska trevligt att ha en bra ljudbok nerladdad som man lyssnar på när man ska sova. Då ser man faktiskt fram emot det också. 

mmm vad gott med varm choklad. vad lyssnar du på för ljudböcker då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HejTova:
Om man märker att man har svårt att somna kan man börja gå en runda efter kvällsmaten typ och så ska man inte äta eller dricka efter kl 21, kroppens matspjälkningssystem måste vila för att kroppen ska få ro.

bra tips


   
SvaraCitera
EmmaJo

agnesberg:

mmm vad gott med varm choklad. vad lyssnar du på för ljudböcker då?

Just nu lyssnar jag på "Gudar och hjältar i nordisk mytologi", det är hela skapelseberättelsen i bokformat. Typ 20 timmar lång, så den räcker gott och väl.. Annars har jag börjat lyssna en del på Edgar Allan Poe också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmmaJo:

Just nu lyssnar jag på "Gudar och hjältar i nordisk mytologi", det är hela skapelseberättelsen i bokformat. Typ 20 timmar lång, så den räcker gott och väl.. Annars har jag börjat lyssna en del på Edgar Allan Poe också. 

vad mysigt hur ofta lyssnar du och hur länge tar det för dig innan du somnar till ljudboken ungefär?


   
SvaraCitera
EmmaJo

agnesberg:

vad mysigt hur ofta lyssnar du och hur länge tar det för dig innan du somnar till ljudboken ungefär?

Det brukar bli att jag lyssnar varje kväll. Kan ta allt från 20 minuter till 3-4 timmar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Just nu håller jag på på lediga stunder med att dator jag ska använda till videoredigering. Datorn, dvs operativsystemet strular och när jag fixat det ska jag byta ut hårddisk och sätta i mer minne. 

Men rent allmänt, jag har ALDRIG sömnproblem men när jag är uppe alldeles för sent på natten så blir det nästan bara TV-tittande. Och kaffedrickande.  Cool


   
SvaraCitera

Va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Make Sweden Great Again:
Just nu håller jag på på lediga stunder med att dator jag ska använda till videoredigering. Datorn, dvs operativsystemet strular och när jag fixat det ska jag byta ut hårddisk och sätta i mer minne. 

Men rent allmänt, jag har ALDRIG sömnproblem men när jag är uppe alldeles för sent på natten så blir det nästan bara TV-tittande. Och kaffedrickande.  Cool

vad är det du redigerar på datorn? Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnesberg:

vad är det du redigerar på datorn? Söt

Video som jag filmat själv.  Cool

Fast uppdateringarna i Windows 10 v21H2 har helt plötsligt slutat att fungera. Så jag får antingen tanka ner en hel version från Windows hemsida och ominstallera hela Win 10. Det minst roliga är om jag måste formatera om hårddisken och ominstallera hela Win 10 från grunden.

Ska iof sig byta både hårddisk och sätta i mer minnen så det kanske är bättre att börja med en helt ny Win 10 version.


   
SvaraCitera

agnesberg:
Tja Ungdomar. 

Som titeln säger så är ja nyfiken på vad ni gör på nätterna ifall ni inte kan sova eller har sömnbrister. Spelar ni kanske shack eller spel på datorn eller vad som helst ja name it liksom hehe. Dricker ni kanske något eller kanske äter något som får er att somna igen eller om det ens har hjälpt er.

Numera har jag sömntabletter och jag har några dagar varje månad när jag inte kan somna av mig själv och vill jag somna snabbt är det bra att ta en sömntablett typ två timmar innan jag går och lägger mig, då är jag förhoppningsvis sömnig när det är dags att sova, hur som helst så somnar jag snabbt när jag tagit en sömntablett. Det rekommenderar jag alla att ta som har svårt att sova, antingen ibland eller ofta, ta då en tablett och du får sömn för natten.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Numera har jag sömntabletter och jag har några dagar varje månad när jag inte kan somna av mig själv och vill jag somna snabbt är det bra att ta en sömntablett typ två timmar innan jag går och lägger mig, då är jag förhoppningsvis sömnig när det är dags att sova, hur som helst så somnar jag snabbt när jag tagit en sömntablett. Det rekommenderar jag alla att ta som har svårt att sova, antingen ibland eller ofta, ta då en tablett och du får sömn för natten.

Funkar finemang, men kvalitén på sömnen tar stryk; i alla fall för egen del.

Det bästa är nog allt att hålla sig långt borta från elektronik, och allt för stimulerande sysslor på kvällskvisten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stanislavdenstore:

Funkar finemang, men kvalitén på sömnen tar stryk; i alla fall för egen del.

vad är det med sömnen som tar stryk?


   
SvaraCitera