Aviseringar
Rensa alla

När feministiskt initiativ eldade..


Ämnesstartare

min moder sa "Usch för Fi, där förlorade ni min röst"

själv kunde jag inte göra annat än att dyrka feministiskt initiativ ännu mer..

Image

Image


   
Citera

Men det är för att du är dum i huvudet.


   
SvaraCitera

räker äter man:

feministiskt initiativ

stentuff:

är dum i huvudet


   
SvaraCitera

Ok, själv blev jag sur över att se alla pengarna brinna. Smart reklamkampanj dock, politikerpacket vet hur de ska få uppmärksamhet.


   
SvaraCitera

ja man kan ju ifrågasätta hur genomtänkt skiten var. i min mening inte alls.


   
SvaraCitera

OF 5:

ja man kan ju ifrågasätta hur genomtänkt skiten var. i min mening inte alls.

Klart den var det. Partierna lägger flera miljoner på sina reklamkampanj, F! tutar eld på 100 000, en pisssumma i jämförelser, och hamnar direkt som huvudnyhet i alla mediekanaler. Det var en slug och löjligt billig reklamkampanj.

Kan jämföras med Centerpartiets Ungdomsförbunds antifackliga kampanj nu som kostade 1 miljon att kicka igång och inte kommer uppmärksammas ens i närheten av lika mycket.


   
SvaraCitera

Bara Ta Allt:

Det var en slug och löjligt billig reklamkampanj.

ja de får ju uppmärksamhet, men sen ska den ju gärna vara positiv också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

Men det är för att du är dum i huvudet.

mer dum i huvudet än dig?

Bara Ta Allt:

själv blev jag sur över att se alla pengarna brinna.

men det var en väldigt bra markering


   
SvaraCitera

Bara Ta Allt:

Kan jämföras med Centerpartiets Ungdomsförbunds antifackliga kampanj nu som kostade 1 miljon att kicka igång och inte kommer uppmärksammas ens i närheten av lika mycket.

[n]


   
SvaraCitera

Bara Ta Allt:

hamnar direkt som huvudnyhet i alla mediekanaler

t.o.m utomlands! [y]

tyckte det var ett ganska smart drag. (tyvärr) är det ju så att detta gav mer uppmärksamhet än om de hade skänkt pengarna till välgörenhet eller liknande. jag tror på Fi!


   
SvaraCitera

OF 5:

ja de får ju uppmärksamhet, men sen ska den ju gärna vara positiv också.

Men de som röstar på F! är ju mongon som gillar sånt här? Inte direkt oss vanliga människor de vänder sig till med sin politik.

räker äter man:

men det var en väldigt bra markering

På vilket sätt? Fattar inte poängen utöver billig reklam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

På vilket sätt?

en markering på hur mkt pengar som kvinnor förlorar när de utför samma arbete som männen men inte får lika mkt betalt.


   
SvaraCitera

räker äter man:

en markering på hur mkt pengar som kvinnor förlorar när de utför samma arbete som männen men inte får lika mkt betalt.

Då hade man kunnat elda monopolsedlar lika gärna och köpt reklamfilmstid som andra partier? Tror verkligen inte på att det skulle varit poängen även om de säkert vill uppmärksamma det, detta var ett billigt reklamtillfälle i första hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

kunnat elda monopolsedlar lika gärna

det hade ju inte varit samma sak, inte samma markering på hur fel det är


   
SvaraCitera

räker äter man:

det hade ju inte varit samma sak, inte samma markering på hur fel det är

Vad hade varit skillnaden (utöver mindre uppmärksamhet i media)? Det hade sett exakt likadant ut och den politiska poängen hade gått fram lika bra, plus att man gjort mångt färre förbannade. Tror verkligen inte på att det skulle handla om något annat än så mycket uppmärksamhet som möjligt för så lite pengar som möjligt.


   
SvaraCitera