Aviseringar
Rensa alla

När fick du din första kärlek?


Jag trodde att jag var kär i en kille som jag blev tillsammans med för ungefär två år sen, han var gullig och allt men sen blev han ett jävla svin och jag var fast i förhållande rädd för vad konsekvenserna skulle bli om jag gjorde slut. Jag var nog mest bara desperat när jag blev tillsammans med han, jag var inte kär i han alls, jag var kär i kärleken, men inte honom. 

I somras började jag dock snacka med en kille som bor några timmar bort, vi snackade i princip varje dag och skypade osv. Efter ett tag började vi gilla varandra och vi såg fram emot att träffa varandra, vilket vi faktiskt gjorde för 1 och en halv vecka sen!
Han är min första och enda kärlek. Gillar han extremt mycket och känner att vi klickar hur bra som helst tillsammans. Vi är verkligen hur lika som helst på olika sätt, jag ser nog migsjälv i honom lite. Han är bäst som en sjöhäst.


   
SvaraCitera

Jag fick min första kärlek när jag gick i 4:an. Han var en ny kille i skolan/klassen och han fick känslor för mig innan, dock var dom lite obesvarade (vi var bra vänner och jag såg honom bara lite som en vän). Vi blev tillsammans i 5:an, fast då hade jag inga känslor för honom utan det var mer grupptryck (alla i klassen var tillsammans med någon). När jag tänker tillbaka tänker jag att jag skulle kunnat gjort annorlunda och visat mer känslor i 4:an. Första kärleken satte liksom mallen lite för vilken slags kille jag vill ha i framtiden


   
SvaraCitera

var sexton år

blev kär över internet

träffades och så

vet inte om det var för att jag var sexton och väldigt annorlunda från nu, eller om d var för att jag hade mer hormoner och så, men har fortfarande inte känt så igen även om jag varit kär igen

blev för intensivt typ


   
SvaraCitera

blev riktigt jävla kär när jag var 20

det funkade inte så bra att vara sådär störtkär, då jag satte killen på en piedestal och tappade bort mig själv, är nu i ett helt annat typ av förhållande som bygger på trygghet och balans men venne, saknar att känna så som jag kände när jag var 20...


   
SvaraCitera

Första gången jag blev kär var jag kanske.. 10? Och det varade upp till då jag var 15-16. Tänker inte nämna vem han var för det är.. privat. Men vi kände varandra väldigt bra kan jag säga iaf. Träffade han ofta osv. Men det kunde inte bli vi pga omständigheter, han var dessutom 7 år äldre. 

Mitt första förhållande, som varade längre än en vecka (4år typ) fick jag när jag var 16 år. Han var 1 år yngre och vi hade i princip allt gemensamt. Dock så behandlade han mig som skit igenom hela förhållandet, började bra med att vara otrogen med sitt ex. Som han dessutom lämnade för mig haha. Vi kände knappt varandra när vi blev tillsammans, usch vilken fjortis man har varit. Sen var det kaos i 4 år, det tog slut och jag åkte in på psyket.


   
SvaraCitera

har eventuellt varit kär
men aldrig besvarat, eller åtminstone inte blivit något av det


   
SvaraCitera

typ6 kanske?


   
SvaraCitera

amsi: vet inte om det var för att jag var sexton och väldigt annorlunda från nu, eller om d var för att jag hade mer hormoner och så, men har fortfarande inte känt så igen även om jag varit kär igen

blev för intensivt typ

skulle du säga att du skulle vilja känna så mkt igen?


   
SvaraCitera

aggy_yo:

skulle du säga att du skulle vilja känna så mkt igen?

ja


   
SvaraCitera

runt sex, blev förtjust i en tecknad katt


   
SvaraCitera

har inte varit sådär riktigt kär 


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

terrormat:
första gången jag var tillsammans med någon var jag 13 och min, öh, pojkvän gick i åttan och hade igelkottsfrisyr och kallade sig själv "modellen". var inte kär men tyckte att han var ~cool~ för han hade magrutor. gjorde slut efter att han kysst mig genom att stoppa in hela jävla tungan i min mun medan jag förskräckt stod med uppspärrade ögon och halvöppen mun innan jag kunde ta ett steg tillbaka och säga "öh jag måste gå hem och äta middag nu"

första gången jag var kär var jag 14 och övertygad om att vi skulle vara jättekära hela livet

vad mysigt det låter Galen


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Har varit olyckligt kär men är det samma som kär? Jag menar, alltså verkligen KÄR? Känns som att man måste få sin kärlek besvarad för att den ska kunna utvecklas till riktig kärlek.


   
SvaraCitera
höna

jag blev kär första gången på riktigt när jag var typ sjutton. det var min kompis brorsas bästa kompis. vi träffades på fest, låg, sen blev jag kär. det var väl besvarat ett tag men sen sa han att han inte hade några känslor

jag har bara haft ett riktigt förhållande, men det är slut nu


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

ömsesidig sådan,  tre månader sedan ish. Kärlek är inget jag tar i med tång vanligtvis.


   
SvaraCitera