Aviseringar
Rensa alla

När fick du din första mobil?


Ämnesstartare

Aldrig fått ngn. 

Men tjatade som fan som 10-åring.. De ba: " vi har klarat oss utan mobil, varför skulle inte du göra det då?" 

Och sen vart det massa tjat om de potentiella riskerna som uppstod av signalerna, typ cancer....

Och sist men inte minst var de nog oroliga för att jag skulle missbruka den, typ busringa och så.

Köpte en 3310 i smyg sedan, som jag aldrig missbrukade. Men de fick damp när de fick reda på dt..

Jag må vara bortskämd, men telefon oich abbonemang har jag alltid tvingats stå för sj. 


   
SvaraCitera
time
 time

På min trettonårsdag. Tror det var resultatet av 50 procent "men alla andra haaaar juuuu!" och 50 procent att mamma tyckte det var viktigt att hon kunde hålla kontakten medan jag var ute och rände med kompisar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag fick min första när jag var elva

enligt min åsikt varierar åldern. det beror på när man behöver en mobil
men nån gång efter åtta kan väl vara rimligt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6-7 år för att jag hade en pappa som bodde ca 15 mil bort så vi skulle ha kontakt och för att mamma skulle kunna ringa när jag skulle hem
Det var en knapptelefon som såg ut som tiger i nallepuh


   
SvaraCitera

Tror jag fick i femman..
Så typ 10-11 år?

Trendig man va..
Eller bortskämd.


   
SvaraCitera

13 bast, var skitkul.


   
SvaraCitera

Zymba: När fick ni er första mobiltelefon?

2003 ett par dagar efter jag fyllde 13 köpte jag min första mobil. Enda mobil jag köpt övriga har jag arvt av föräldrarna.  Måste snart köpa ny efter den jag har nu sjunger på sista versen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kanske var 10-11. Det var en stor nokia med bälteshållare(den fick inte plats i en ficka på långa vägar)


   
SvaraCitera

6... Använde den dock aldrig


   
SvaraCitera

Min första fick jag julen 2002, var då 12 år. En Nokia 3310, som jag ännu har kvar.

10-13, där någonstans tycker jag är lagom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag var 8. Min brors flickvänn hadde tappat sin i toaletten så hon ville inte ha den längre


   
SvaraCitera

Typ 12 år


   
SvaraCitera

Typ 12 år, min systers kompis ( 8 år ) springer runt med en Iphone 6 -.- 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

12 och ett halvt. Julafton, vart överlycklig. 


   
SvaraCitera

Jag var väll 11 när jag fick min första Nokia telefon. Var fan bäst på snake :333


   
SvaraCitera