Aviseringar
Rensa alla

När förlorade ni oskulden?


Ämnesstartare

Fyller år snart o börjar känna att de flesta redan blivit av med den men förstår inte hur..? känner kanske ingen "stress" men jag tror ni förstår vad jag menar... 


   
Citera

Vad jag har hört så har många som förlorat den "tidigt" gjort det väldigt hastigt och knappt njutit av stunden. Det är ju bra att du inte känner någon stress, och jag förstår frustrationen som uppstår, av att kanske inte vara med och "dela" den upplevelsen, men vad jag förstått det, ju mer redo du känner och med rätt person - desto bättre blir det första gången Glad


   
SvaraCitera
YungG

Har inte förlorat den ännu men känner ingen stress. Jag förlorar den hellre med någon som jag känner att jag älskar och vill dela stunden med än att förlora den på en sunkig hemmafest


   
SvaraCitera

När jag var 19

Det är ingen brådska. Du ska ha sex först när du själv vill och är bekväm med det (och är med någon som känner samma sak), inte bara för att "kompisarna har haft det"


   
SvaraCitera

Jag var 14 eller 15, kommer inte riktigt ihåg


   
SvaraCitera

Jag var bara 14 år gammal, jag var alldeles för ung och inte alls redo för att göra det.


   
SvaraCitera

Jag var 17 år


   
SvaraCitera

11Skål


   
SvaraCitera
LiamW

Jag var 13 men du behöver inte göra det bara för att dom du känner gjort det, gör det bara om du vill. 


   
SvaraCitera

Jag var 13 🙂


   
SvaraCitera

Jag var 13 och jag var absolut redo för det, skulle absolut inte säga att jag ångrar det. Jag kände mig aldrig stressad utan det var när jag var redo för det. Men för mig så märktes det när det var med någon som jag älskade och som älskade mig. Det blir mer känslosamt och närheten blir viktigare. Tidigare var det bara "barnsligt" liksom mer experimentera och njuta men inte samma rytm typ. 


   
SvaraCitera
Hur
 Hur

19 år och var "ändå" lite orolig. Var förövrigt aldrig riktigt en grej man pratade om i mitt kompisgäng varken i högstadiet eller gymnasiet. 


   
SvaraCitera

Jag var väldigt blyg i gymnasiet och vågade inte heller försöka får med någon tjej hem när jag bodde hos föräldrarna så det dröjde tills jag fyllt 20 år och flyttat hemifrån innan jag äntligen blev av med oskulden. Min ena vän var 19 när han blev av med oskulden och har varit populär bland tjejerna sedan dess och en annan vän var nog mer än 20. 

Första killen i gymnasieklassen som blev av med oskulden var 16. Nåra till som 17-åringar och många som 18-åringar. Genomsnittet i Sverige ligger kring 17 så bara för att man fyllt 15-år behöver inte betyda att man måste skynda sig. Det är nog ganska vanligt att man säger att man haft sex fast man inte har det. 

Ett råd från mitt äldre jag till ett yngre jag skulle vara att jag inte skulle vara så stressad över att jag var oskuld, att det kommer när det kommer men att jag borde ha försökt prata mer med tjejer och om någon verkade trevig och attraktiv så borde jag tagit mod till mig och frågat om hon ville hitta på något så vi kunde lära känna varandra bättre. Det är klart att det skulle vara jobbigt att bli avvisad men på sikt hade det kunnat göra att jag hade träffat någon som hade kunnat bli min flickvän. Det bästa sättet att förlora sin oskuld är nog i ett tryggt förhållande där båda är redo och man kan testa sig fram utan allt för mycket press   


   
SvaraCitera

har faktiskt aldrig tänkt på de.


   
SvaraCitera

13 och inte värst kul eller trevligt ställe precis ^^Förvirrad


   
SvaraCitera