Aviseringar
Rensa alla

När förnuftet säger en sak och känslorna en annan.


Ämnesstartare

Hola!

Jag brottas just nu sjukt mycket men mina känslor för en tjej. Det har pågått ett tag, sen november närmare bestämt, och hon har vetat om det sen februari. (Finns så sjukt mycket att skriva om detta men försöker korta ner det extremt)

Problemet är att hon bara vill vänner, medan jag vill mycket mer. Vi har också växt i den relationen (även om jag ändå alltid vill ha mer) då vi i november bara hängde i samma stora kompisgäng och mest visste namnet på varandra, tills att vi nu är bra vänner, kan sägas att vi INTE ses totalt 10-15 dagar under hela sommaren.

Till saken: Som jag sagt vill jag fortarande att det ska bli något mer och mina känslor är otroligt starka för henne. Men jag inser samtidigt att det aldrig kommer bli något, så frågan är hur vi ska kunna fortsätta bara vara bra kompisar? eller rättare sagt hur jag ska få känslorna att svala?

Har ibland funderat på att säga att vi måste komma ifrån varandra ett tag, nån månad eller så, men det kommer inte funka i praktiken eftersom vi har de flesta vännerna gemensamt, så hur ska jag göra något som har ett tips?

Är det bästa att bara låta tiden gå? att inte pressa bort känslorna? kan ju säga att det var en tid under sommaren som jag försökte hitta attraktion bland andra tjejer, baar för att få bort den hos henne, funkade inte...

En sak till, jag och hon pratade mycket om det i februari när det kom fram, och hon har alltid funnits där som stöd och sagt att hon finns där om jag behöver prata om det, jag har dock inte använt den möjligheten sen mars. Ska jag prata med henne om det? Blir lite jobbigt om hon inte förstått att jag fortfarande har känslor för henne, men nära personer till mig som jag har pratat med påstår att tjejer ser sådant, hur är det med det?


   
Citera

Ja jag tycker att du kan prata med henne om det, hon ser ju det vara ok så utnyttja det. Och sen kommer känslorna att svalna med tiden, det gjorde de för mig när jag var i samma situation (ungefär). Det är fel att säga "tiden läker alla sår", de läks inte men det blir något man kan leva med.

Det där med att det skulle vara någon sorts gåva tjejer har att kunna se personers känslor är bull, individuellt säger jag.


   
SvaraCitera

Att bara låta tiden gå kommer inte lösa några problem. Prata om det istället med henne eller någon du har förtroende för och ha det som vana att prata med varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, men kan det vara värt att kolla med en kompis till henne först? Så det inte blev som förra gången när hon inte fattat nånting? Så hon inte går och tror att jag släppt henne och så kommer jag och släpper bomben att jag inte gjort det? Är rädd att ge den vänskpen vi har fått en törn....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Ja jag tycker att du kan prata med henne om det, hon ser ju det vara ok så utnyttja det. Och sen kommer känslorna att svalna med tiden, det gjorde de för mig när jag var i samma situation (ungefär). Det är fel att säga "tiden läker alla sår", de läks inte men det blir något man kan leva med.

Zapetta:

Det där med att det skulle vara någon sorts gåva tjejer har att kunna se personers känslor är bull, individuellt säger jag.

OF 5:

Att bara låta tiden gå kommer inte lösa några problem. Prata om det istället med henne eller någon du har förtroende för och ha det som vana att prata med varandra.

Har för mig att ni kan se att jag har citerat erat inlägg, bara för att uppmärksamma er på mitt svar (uppåt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lolol:

Har för mig att ni kan se att jag har citerat erat inlägg

Stämmer.

Förövrigt är kärlek överskattat, fortsätt vara vänner och få utlopp för din lust genom att gå till diverse hemsidor som "parental control" försöker blockera, om du förstår vad jag menar [bigsmile]


   
SvaraCitera

Följ känslorna, instinkterna det är din enda sanna gud egentligen, om du inte gör det kommer du att ångra dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

Förövrigt är kärlek överskattat, fortsätt vara vänner och få utlopp för din lust genom att gå till diverse hemsidor som "parental control" försöker blockera, om du förstår vad jag menar [bigsmile]

Det ger bara kortvarig njutning som egentligen inte är bra alls, men det kommer du lära dig mer om när du blir äldre.

När man är 20 som jag är börjar man söka efter något mer stabilare, någon att dela livet med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Följ känslorna, instinkterna det är din enda sanna gud egentligen, om du inte gör det kommer du att ångra dig.

Kan du utveckla vad du menar? (jag uppfattar det som att du går helt emot vad de två första tyckarna ansåg)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Följ känslorna, instinkterna det är din enda sanna gud egentligen, om du inte gör det kommer du att ångra dig.

Kan du utveckla vad du menar? (jag uppfattar det som att du går helt emot vad de två första tyckarna ansåg)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Följ känslorna, instinkterna det är din enda sanna gud egentligen, om du inte gör det kommer du att ångra dig.

Kan du utveckla vad du menar? (jag uppfattar det som att du går helt emot vad de två första tyckarna ansåg)


   
SvaraCitera

lolol:

Kan du utveckla vad du menar? (jag uppfattar det som att du går helt emot vad de två första tyckarna ansåg)

Du följer inte förnuftet, förnuft är ett tråkigt jävla ord som personer så som Anders Borg gömmer sig bakom, det känns bättre om man följer sin instinkt även om det sen kanske inte garanterat går så jävla bra, man har iaf försökt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Du följer inte förnuftet, förnuft är ett tråkigt jävla ord som personer så som Anders Borg gömmer sig bakom, det känns bättre om man följer sin instinkt även om det sen kanske inte garanterat går så jävla bra, man har iaf försökt.

Förstår på ett sätt hur du menar, men samtidigt skulle det aldrig funka i längden. Det här är inte en random tjej som går att komma bort ifrån, finns i stor del i mitt liv, och kommer finnas där under en överskådlig framtid. Vi har många gemensamma vänner, och hänger i samma kristna ungdomsgäng. Det finns liksom inget liv utan henne, inte utan att ofrra resten av mitt liv-


   
SvaraCitera

lolol:

Förstår på ett sätt hur du menar, men samtidigt skulle det aldrig funka i längden. Det här är inte en random tjej som går att komma bort ifrån, finns i stor del i mitt liv, och kommer finnas där under en överskådlig framtid.

Jag är lite för mycket av en gambler kanske.

lolol:

Vi har många gemensamma vänner, och hänger i samma kristna ungdomsgäng. Det finns liksom inget liv utan henne, inte utan att ofrra resten av mitt liv-

Skulle lätt offra ett kristet ungdomsgäng om det var någon jag verkligen brydde mig om men jag vet inte hur jävla starkt du känner för henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte försöka se henne.


   
SvaraCitera