Aviseringar
Rensa alla

När han inte kan ta ett nej..


Ämnesstartare

I helgen festade jag med en killkompis. Han har tidigare sagt att han är kär i mig men jag har förklarat att det inte är ömsesidigt och att jag bara vill vi ska vara vänner eftersom jag inte har känslor för honom. Men han lyckas alltid charma mig till att känna något litet när vi ses. Han ger komplimanger, ska kramas hela tiden. Jag brukar va motvillig. Men i lördags hade vi druckit. Han verka dock rätt nykter. När vi dansar på utestället vi var på och en annan kille börjar dansa med mig säger han att jag är hans tjej fastän jag inte gett honom tillåtelse till det. Sa till honom att det inte var okej men han är så känslig så kunde inte va sur på honom. Men han klängde hela tiden. Sen eftersom min kompis drog till sin kille och jag inte hade råd till taxi blev jag tvungen att sova där vilket jag gjort förr. Väl hemma blev han ännu mer klängig. Han försökte ta av mina leggings, stoppa in handen innanför mina trosor trots att jag sa lägg av flera ggr. Sen vaknade jag av någon gång att han juckade mot mig och jag sa sluta säkert 10 ggr under den kvällen/natten.

Jag har förklarat att det var att gå över gränsen, att inte respektera mig.. han säger förlåt och sånt. Fösöker få mig att få skuldkänslor och så också genom att säga att han alltid vill mig väl och att vi kankse inte ska umgås mer blabla.

Men vad kan man kalla detta? jag känner mig utnyttjad på nåt sätt och har lite ångest över det 🙁


   
Citera

Han verkar inte ha alla lianer på skrivbordet, så att säga.


   
SvaraCitera

Lily89:

Men vad kan man kalla detta?

Sexuellt ofredande eller liknande.

Lily89:

jag känner mig utnyttjad på nåt sätt

Verkligen inte konstigt

Killen är en idiot. Säg upp bekantskapen för det där var inte över gränsen, det var långt bortom den.


   
SvaraCitera

Jag tror inte alls det är hans mening att få dig känna dig utnyttjad. Men han är tydligen väldigt kär i dig, och gör allt, verkar det som, för att du ska bli kär i honom tillbaks. Det lyckas ju inte, tydligen..så jag vet faktiskt inte, bryta med honom? Han går ju faktiskt över gränsen/gick över gränsen den där kvällen/natten du berätta om. Verkar jobbigt för dig.


   
SvaraCitera

Lily89:

Men vad kan man kalla detta?

En dum kille och en allt för snäll tjej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blev lite typ ledsen när jag läste detta inlägg:;O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Sexuellt ofredande eller liknande

🙁

KamikazeTomten:

Killen är en idiot. Säg upp bekantskapen för det där var inte över gränsen, det var långt bortom den

Det är väldigt jobbigt. Har gemensam kompis också och han bor granne med en kompis till mig. Känns inte som alla tar det på så stort allvar som mig. Dom tycker att jag var taskig som gav han signaler och följde med honom hem. Men jag har ju förklarat tidigare vad jag vill med honom. Han borde respektera det..

ensyster:

inte, bryta med honom? Han går ju faktiskt över gränsen/gick över gränsen den där kvällen/natten du berätta om. Verkar jobbigt för dig.

Ja det är väldigt jobbigt och komplicerat. Jag är äcklad och vill inte eller ens vågar träffa honom ensam igen. Det ger mig bara en massa ångest. Vill bara han ska sluta vara så på mig hela tiden. Även om han är kär måste han fatta att det bara blir sämre av det han gjorde. Det är svårt att bryta helt men kanske det jag måste göra tyvärr..


   
SvaraCitera

Säg att du inte vill träffa honom mer då? Eller är han en sån typ som hotar med att ta livet av sig då o då? Typ psykiskt illamående som utnyttjar andra människor? : s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Säg att du inte vill träffa honom mer då? Eller är han en sån typ som hotar med att ta livet av sig då o då? Typ psykiskt illamående som utnyttjar andra människor

Han verkar på något sätt psykiskt instabil ialf eftersom han ofta säger han är deprimerad medmera. Och han har ställt upp mkt för mig.. antar att han inte kan kontrollera sina känslor när han är med mig, Men det är ingen ursäkt.. men tydligen går det inte att va vänner när den ena vill mer än den andra..


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Sexuellt ofredande eller liknande.

[ops]


   
SvaraCitera

vad skulle du få ut av att fortsätta umgås med honom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle jag ha varit du skulle jag
ställt mig upp och skrikit till han att dra åt helvete
och att jag inte var intresserad av han och att jag hade sagt
det tusen gånger sedan skulle jag skrika till honom
och fråga varför i helvete han inte får in det i sitt lilla jävla huve
att jag inte gillade han och att han ska ge upp!

men jag är ju som jag är.
jag skiter i andras känslor då folk blir irriterande.


   
SvaraCitera

Dumt av honom att kasta bort vänskapen så där, men är man en loser så är man väl


   
SvaraCitera

Typiskt killar


   
SvaraCitera

Läste du ens genom texten innan du postade den? Nåväl.

Det finns inget som tyder på att detta beteende nånsin kommer att upphöra och personligen tycker jag han verkar ha en skruv lös.

Jag kan se tre möjliga utvägar.

1: Upphör vänskapen och skaffa en ny vän istället. För helvete.

2: Upphör inte vänskapen, men tala om att du inte vill ha det såhär. Skulle det hända igen så anmäl honom för sexuellt ofredande osv, och skaffa ett besöksförbud.

3: Upphör inte vänskapen och lev med att han kommer vara intresserad av dig och att sådana här händelse kommer upprepas mer än en gång i framtiden.


   
SvaraCitera