Aviseringar
Rensa alla

När i en relation berättar man?


blum
 blum

Sånt där märker man ju med tiden :>


   
SvaraCitera

uppenbar:

Ja, man slipper upprätthålla en fasad. Det tär på en.

Verkligen. Har tänkt på det ibland, att om jag och Mario skulle göra slut och så skulle man träffa någon annan någon gång. Jag har ingen aning om hur ett sådant förhållande skulle fungera, jag förstår inte hur det går till [tard]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag har ingen aning om hur ett sådant förhållande skulle fungera, jag förstår inte hur det går till

Det känns så ... underligt att inleda en relation på ett "traditionellt" vis nu när man vet hur bra det fungerar på det här konstiga sättet. Jag vet inte om jag skulle orka det faktiskt.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

"eh jo förresten, jag har bulimi"

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Innan det blir ett förhållande, taskigt att komma dragandes med sånt sen [confused] Om man nu anser att det är något som är i behov av att berättas [zzz]


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

När i en relation berättar man riktigt privata grejer?

Alltså helst gärna så tidigt som möjligt faktiskt. men det vet väl alla att det inte så himla lätt, men jag tycker att för att du själv ska må bra, berätta det bara rakt ut. För ju längre tid du väntar desto svårare och jobbigare kan det bli.

Säg till din partner att du har ett problem, med hetsätning/bulimi. I så fall kanske du kan få stöttning och mer förståelse istället och kanske mår lite bättre än tidigare. Ingen kan hjälpa någon om ingen vet.

Men hetsätning/bulimi är ju en sjukdom, och det är sjukdomen som gör att man försöker hålla det hemligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaa, man berättar de ju inte första veckan direkt, men man väntar inte..


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

allergier

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrämd av en kvist:

När det känns bekvämt


   
SvaraCitera

Pure_Uncut:

behöver inte berätta saker som inte betyder något för dig.

ofta inte ätstörningar betyder något för en själv? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Typ äs, kroppsliga fel, överdriven svettning, allergier, sjukdomar?

Jo du älskling! Tänkte bara säga att jag har en micropenis så bli inte rädd =/ kan ju påpeka att jag svettas som en gris oxo så ja måste vara intäckt i toapapper när jag går ut samt är jag allergisk mot nötter c vitamin skaldjur fisk djurpäls latex läppstift parfym och smink i allmänhet så du får inte ha på dig det.

Juste... har också AIDS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejer berättar ju en jävla massa skit hela tiden[shake] iofs så lyssnar man ju sällan på dom, så spela roll[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"innan du tror att du kan få ligga med mig ska du veta att jag är hårig över hela kroppen, luktar fisk, har hemska flytningar, skiter dåligt vilket leder till gaser i magen, är inte sådär haj på att kyssas och är rätt hårdhänt av mig."

Det är min öppningsreplik.


   
SvaraCitera

dyslexi:

ofta inte ätstörningar betyder något för en själv? :s

Finns väl olika grader på de? Ser man sina ätstörningar som problem så kan man ju berätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Det är min öppningsreplik.

snor den, de passade mig ganska bra också.


   
SvaraCitera