Aviseringar
Rensa alla

När kommer målbrottet?


Ämnesstartare

Tjabba jag heter Daniel och är 16 år, jag fyller 17 i april. Jag är väll en normal 16 åring skulle jag säga. Jag är i puberteten och jag vet det för jag har fått pubis och hår under armarna samt lite skägg! Men jag har INTE kommit in i målbrottet.. Jag får kommentarer dagligen om min röst, inte minst i skolan där jag mer eller mindre får kränkande kommentarer dagligen. Kag håller även på med streaming och youtube och får kommentare där med men dom kommentarerna rör mig inte inryggen på något sätt, håller man på med youtube och streaming får man lära sig att inte ta åt sig. Men när det händer i skolan tar jag det på ett annat sätt, men men vad kan jag göra åt saken? Har någon en gissning på när jag kan komma in inmålbrottet? Tack för svar Daniel


   
Citera
Ämnesstartare

Fick mitt när jag var typ tolv och det verkar inte ha avtagit än fjorton år senare...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade inget målbrott, men fick mörkare röst runt din ålder

det var bara normalt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
Fick mitt när jag var typ tolv och det verkar inte ha avtagit än fjorton år senare...

Jaha :S Men saken är den att min röst låter gäll och jobbig! Men kommer alla in i målbrottet? för mina bröder fick mörk röst typ vid 12-14 års åldern och jag är snart 17 kan det variera så mycket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

danneharris:

Jaha :S Men saken är den att min röst låter gäll och jobbig! Men kommer alla in i målbrottet? för mina bröder fick mörk röst typ vid 12-14 års åldern och jag är snart 17 kan det variera så mycket?

Det kan variera mycket, svårt att säga hur det blir.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

christover_bandy:
jag hade inget målbrott, men fick mörkare röst runt din ålder

det var bara normalt

Men hur märkte du att den ändrades? Fick du bara mörk röst under en natt? eller tog det lång tid? och typ när kom du in? När jag skrattar låter det djupt till skillnad från när jag pratar? Detta är rätt jobbigt då man går första året på gymnasiet och "alla" har mörk röst. Det håller mig lite tillbaka från att prata lixom :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Det kan variera mycket, svårt att säga hur det blir.

Men går du in i falsett fortfarande? Du nämnde att du inte hade kommit ut 14 år senare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

folk retade mig ett tag för det lät som jag försökte prata mörkare, sen slutade det vara så när jag var 17-18 nånting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

danneharris:

Men går du in i falsett fortfarande? Du nämnde att du inte hade kommit ut 14 år senare?

Sällan men det händer, lika själsdödande varje gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Sällan men det händer, lika själsdödande varje gång.

Hmm jo, jag vet hur det känns. Jag går nästa aldrig in i falsett men när jag gör det vill man bara krypa in under bänken och gömma sig :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

christover_bandy:
folk retade mig ett tag för det lät som jag försökte prata mörkare, sen slutade det vara så när jag var 17-18 nånting

Jo, folk retar mig rätt mycket.. Daniel tittade du mycket på kalle anka när du var liten? då jag svarar nej inte direkt, så säger han konstigt för du låter som honom, och halva klassen börjar gap skratta.. Fan ska man göra åt människor? Det är inte så att jag har valt eller någon annan har valt att komma sent in i målbrottet :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

riktigt taskig mobbning, tycker du borde ta upp det med lärarna fast hade inte vågat själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

christover_bandy:
riktigt taskig mobbning, tycker du borde ta upp det med lärarna fast hade inte vågat själv

Nej det är just det, jag tycker det är lite "pinsamt" att prata om :/ Jag vet inte varför men det är bara det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leonardo DiCaprio hade heller inte kommit in i målbrottet när han var i din ålder. Det kan du säga till dem som mobbar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det äe olika för alla, jag har gått igenom målbrottet för länge sedan men hår under armarna har jag inte. Fast jag har hår på de andra ställena


   
SvaraCitera