Aviseringar
Rensa alla

När livet slutar betyda något.


Ämnesstartare

facher:

Fast... vad hjälper det till.

Imorgon är en ny dag av smärta. Inget kan förändra det.

Vad är det för smärta du pratar om? Typ att uppleva ständigt krypande ångest av instängdhet bland massvis av återvändsgator? Att blint springa omkring och inte veta eller snarare inte "orka" bry sig vart andra vägar tar vägen? Att inte hitta "rätt" som kan ge någon mening med livet? Att man bara ser andra som lyckas och man själv står kvar på samma ställe och trampar snett. Vad spelar det då för roll om man gör något åt saken? Att ens bry sig?

Ser du aldrig fram emot någonting? Man kan ju heller inte bara sitta och vänta på att en vind ska fånga tag i en för att saker och ting ska hända. Allt börjar ju med dig själv. Ditt liv.


   
SvaraCitera

Tror du bara behöver någon som tar tag i dig och skakar om dig, och får dig att fatta att det alltid finns något att leva för även om man inte känner något utom smärta.
Man kan ta sig ur allt bara man hittar någon som ger det stödet man behöver, och som vågar säga till, någon som betyder något.
Även om allt e skit och man bara känner smärta så känner man iaf det, eller hur? Jag, som exempel känner väldigt väldigt sällan andra känslor än ilska och likgilltighet. Men sen har jag aldrig varit accepterad av samhället, men det skiter jag i.
Det går alltid att rycka upp sig, och veta att tro kan försätta berg. Som exempel om du mår skit och aldrig känner dig glad pröva att vara som andra ser ut att vara när dom är glada, tillslut kanske du kan lura hjärnan om att tro att du är glad bara du tror på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

facher:

Jag hoppas att mitt liv snart blir smärtfriare. Vilket val jag än nu tar för att skapa den framtiden.

Snälla välj livet, inte döden!
Du pratar ju själv om en framtid, en sån finns inte om du dör..
Kom igen nu, Själv tänker jag göra det val som jag innerst inne vet är det enda rätta. Trots att mitt liv känns meningslöst, vet jag att jag kommer få en bättre framtid, bara jag vågar satsa. Så länge jag lever finns en livsgnista inom mig. Den finns i dig också, Du måste våga tro på att saker och ting kommer att förändras.

Uselt, försökte bara muntra upp dig, men jag lyckades nog inte.

[love]


   
SvaraCitera

livet är väldigt ofta skit, problem man aldrig kommer ifrån, tillstånd man alltid befinner sig i. De finns där alltid, vad man än gör för att bli kvitt med dem... men så ibland, så är livet obeskrivbart. Jag vet inte om du ännu har upplevt en sådan känsla, när allting i livet är perfekt för några sekunder, minuter eller timmar.

Det kan vara när man är på konsert, speciell fest, en resa till ett land eller bara att sitta och lukta på blommorna. Jag lever för dom stunderna och jag är glad för att dom finns. Det är just de få stunderna jag lever för. mitt syre i den här galna världen vi lever i. Jag önskar att jag kunde känna den adrenalinkicken varje dag, men det gör jag inte. Därför lever jag för dom stunderna när jag väl får känna det jag känner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade också en (om än kort) period där jag kände ungefär som du beskriver, att allt känns meningslöst. Då satte jag mig o tänkte över allting, och kom fram till flera saker att leva för och hur dumt det egentligen är att vara deprimerad.
Jag kom på en massa saker som jag vill uppnå under min livstid och satte upp mål som jag verkligen vill uppnå, och denna vilja att uppnå målen har verkligen hjälpt mig att bli motiverad och glad så gott som 24/7 365, och jag har inte haft en enda dålig dag sedan dess.
Min främsta drivkraft sen den dagen, som gör att jag aldrig kommer att lägga av är att jag på något sätt vill påverka världen och gå till historien och bli ihågkommen. Det, och att ha roligt och njuta så mycket som möjligt, är min drivkraft här i världen.


   
SvaraCitera

facher:

Jag hoppas att mitt liv snart blir smärtfriare. Vilket val jag än nu tar för att skapa den framtiden.

Ett bra sätt att göra så att livet blir smärtfritt t.o.m. lyckligt är att utöva kundalini yoga.

Det gjorde jag efter tuffa stötar från mitt öde.

Här är en lista med legitemerade lärare i Sverige.
http://www.kundaliniyoga.com/clients/IKYTA/Members.nsf/Members+View+Navigator?Op...


   
SvaraCitera

facher:

Jag hoppas att mitt liv snart blir smärtfriare. Vilket val jag än nu tar för att skapa den framtiden.

Jag hoppas du väljer att fortsätta leva. Jag vill att du ska bli lycklig.:'


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera