Aviseringar
Rensa alla

När Luuk försökte fösa in Ohly i sminkrummet tillsammans med Åkesson...


Ämnesstartare

Notera att vi bara diskuterar denna enskilda detalj här. SD:s internpolitik diskuteras vänligen i Den officiella SD-tråden och valresultatet diskuteras vänligen i Den officiella valresultatstråden.

Jag tycker att det var förnedrande av SVT att försöka fösa in en av valets största förlorare till sin ärkefiende som man nog kan räkna som en av valets största vinnare. Det är väl klart att man ska ta debatter med SD istället för att ignorera dem, men att trycka in Ohly i nåt slags skämtsammanhang tillsammans med Åkesson precis efter valresultatet känns som om det bara var ett sätt att provocera fram en reaktion hos Ohly och därmed skapa rubriker.

I övrigt hoppas jag att ni sverigedemokrater respekterar Lars Ohlys yttrandefrihet att få protestera mot SD.

Vad tycker ni andra?


   
Citera
Ämnesstartare

Bra symbolisk handling, visar tydligt var de står.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte om svt gjorde något fel, så sett. Tror de bara inte tänkte tillräckligt långt. Hade ju varit skillnad om de fortsatt ville ha in honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra aktion av Ohly. Visar i alla fall tydligt var han står, ingen sellout.

Hade gjort likadant i samma situation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Bra symbolisk handling, visar tydligt var de står.

passaro:

Bra aktion av Ohly. Visar i alla fall tydligt var han står, ingen sellout.

+10


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och btw, ja, klart att han gjorde rätt


   
SvaraCitera

Suck vilken barnunge Ohly är. Inte springer Jimmie iväg som ett litet barn när han är i samma rum som Ohly. Gillar dock Jimmies sköna kommentar på detdär: "jaha det här börjar ju bra" xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta lär säkert få flera SD:are och antivänsterfolk att himla med ögonen. Men om situationen vore det motsatta och Jimmie inte ville gå in i samma smink som Ohly efter att tex inte nått 4%-spärren, skulle åtminstone inte jag klandra honom att han tar lite tid på sig innan han kommer tillbaka. Politiker är också människor.
Sen kan inte vänstern ignorera SD hur mycket som helst för att de vägrar befatta sig med rasister. Då måste de åtminstone förklara för folket varför SD är rasister (vilket inte är alltför svårt) så att de inte bara målar in sig själva i ett hörn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Sen kan inte vänstern ignorera SD hur mycket som helst för att de vägrar befatta sig med rasister. Då måste de åtminstone förklara för folket varför SD är rasister (vilket inte är alltför svårt) så att de inte bara målar in sig själva i ett hörn.

Ohly är inte ute efter att ignorera SD som ett politiskt parti, det tror jag inte. Han har ju själv sagt vid flera tillfällen att man måste bekämpa dem mer aktivt.

Däremot finns ju inga skäl för Ohly att "hänga" med Åkesson i nöjessammanhang. Det här var ju inte en politisk debatt utan ett sminkrum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland älskar jag honom lite [blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hoppas alliansen väljer att sammarbeta med SD, så att vi får alla idioterna på samma sida.

Vad i helvete? Vill du att dom ska få igenom sina äckelförslag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Vad i helvete? Vill du att dom ska få igenom sina äckelförslag?

Skulle vara det bästa i längden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Ohly är inte ute efter att ignorera SD som ett politiskt parti, det tror jag inte. Han har ju själv sagt vid flera tillfällen att man måste bekämpa dem mer aktivt.

Det hoppas jag verkligen inte iaf. och bara bekämpningen inte mynnar ut i "de är rasister och dom är dumma!" utan lite mer vettiga argument. Vilket totalt saknas idag, både från andra politiska partier och media.

Nu är det iofs alldeles för svårt för många medelsvensson att tänka om angående myten om att islam är detsamma som islamism och se hur islamofobin i västvärlden följer samma tendenser som antisemitismen under 1900-talet och komma till insikt med hur fasansfullt viktigt det är att vi stoppar det i tid den här gången. För att man ska fatta det måste man ha någon vilja att tänka i sådana banor och sätta sig in i det hela, för det kan inte formuleras i en enda mening.

Stringburka:

Däremot finns ju inga skäl för Ohly att "hänga" med Åkesson i nöjessammanhang. Det här var ju inte en politisk debatt utan ett sminkrum.

Nä, precis. Skulle inte heller vilja hänga med åkesson 🙁


   
SvaraCitera

Omogen agering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Skulle vara det bästa i längden.

Jag vill nog dö lite.


   
SvaraCitera