Aviseringar
Rensa alla

När man gjort fel


Ämnesstartare

Ska man försöka fixa det eller låta det vara?

Jag vet att det beror på vad som hänt men generellt... 
Jag har jättedåligt samvete - vill nästan spy upp inälvorna så jag kan dö för att visa hur ledsen jag är för det jag gjort... Personerna som lidit av det här skiter i mig och vill inte ha någon ursäkt, de vill fortsätta hata mig och sprida rykten, men jag vill be om ursäkt men är rädd för att störa eller få skit. vill bara att de ska förstå och att det ska kännas bra


   
Citera
Ämnesstartare

gammalumare: Strunta i det

Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare: Senast ändrad I dag, 21:41 av Zymba

vrf står det såhär?


   
SvaraCitera
reben

man ska väl göra saker man vill göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare: Annat1

Har du behandlat någon fel är du skyldig personen att rätta till det. Tycker det är en skuld man ska stå för o betala tills det blir ogjort om så går. Gör allt i den mån du kan. Men vill dem inte ha något med dig att göra så får man nog respektera det någorlunda. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du gjort något dumt går du och ber om ursäkt. Vägrar personen godta din ursäkt skiter du fullständigt i personen och tänker aldrig på det hela igen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg förlåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör det du mår bäst av.


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska be om ursäkt, för då har du iallafall ett bättre samvete och då har du gjort rätt för dig. Antingen så väljer personen du säger det till att ta emot det och mogna till sig lite eller så skiter den i det. Men det spelar ingen roll för då har du gjort rätt för dig iaf! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kände en gång en grabb vars pappa alltid förlät sonen, hur allvarligt det än var... Sålänge han sa att han var ledsen. Istället för något typ utav straff, så frågade fadern om han ville be om ursäkt. Det spelade ingen roll vad sonen än hade gjort.
   Han blev med tiden mycket bra på att säga att han var ledsen... En dag så lekte han runt med några tända ljus inuti husets sovrum... Han tappade ett utav ljusen, och det nästa han såg var en eld brinnande utan kontroll. Han sprang därifrån, bara så långt som han möjligtvis kunde... Tills någonting fick honom att stanna till.
   Han återvände sedan till huset med förhoppning av att få en chans att säga förlåt.. Han var så säker på att få säga dessa ord skulle göra allt bra igen. Men det fanns aldrig något tillfälle att få säga dessa ord... Elden hade gjort klart för det. Grabbens fader dog inuti det flammande huset. Pojken slutade att säga förlåt..

Gör det aldrig försent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Jag kände en gång en grabb vars pappa alltid förlät sonen, hur allvarligt det än var... Sålänge han sa att han var ledsen. Istället för något typ utav straff, så frågade fadern om han ville be om ursäkt. Det spelade ingen roll vad sonen hade gjort.
   Han blev med tiden mycket bra på att säga att han var ledsen... En dag så lekte han runt med några tända ljus inuti husets sovrum... Han tappade ett utav ljusen, och det nästa han såg var en eld brinnande utan kontroll. Han sprang därifrån, bara så långt som han möjligtvis kunde... Tills någonting fick honom att stanna till.
   Han återvände sedan till huset med förhoppning av att få en chans att säga förlåt.. Han var så säker på att få säga dessa ord skulle göra allt bra igen. Men det fanns aldrig något tillfälle att få säga dessa ord... Elden hade gjort klart för det. Grabbens fader dog inuti det flammande huset.

Gör det aldrig försent.

kände du han som fick haschpsykos och trodde att han var en apelsin också?


   
SvaraCitera

Hjärta

amsi:

kände du han som fick haschpsykos och trodde att han var en apelsin också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför är detta taggat med klotter? 
Skriv ett brev/mail där du ber om ursäkt om de/hen inte vill lyssna på dig, då har du ju gjort allt vad du kan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Varför är detta taggat med klotter? 
Skriv ett brev/mail där du ber om ursäkt om de/hen inte vill lyssna på dig, då har du ju gjort allt vad du kan.

För alla hatar mig
tack för tipset!

Fkpaw:

Har du behandlat någon fel är du skyldig personen att rätta till det. Tycker det är en skuld man ska stå för o betala tills det blir ogjort om så går. Gör allt i den mån du kan. Men vill dem inte ha något med dig att göra så får man nog respektera det någorlunda. 

Sant men finns dem som säger "låt mig vara" så snackar de skit om en... Dubbla budskap

Xuzkie: Gör det aldrig försent.

Hjärta

obs det har nästan löst sig idag men tack ändå. idag bevisade att det finns människor - PEKAR PÅ MIGS JÄLV - som kan förlåta vem som helst som gjort vad som helst.
mvh ums snällaste deltids-troll


   
SvaraCitera
Slotte

strunta bara i det. Finns ingen anleding att slösa tid på det om dom inte godtar din ursäkt ändå.


   
SvaraCitera