Aviseringar
Rensa alla

När man ljuger


Ämnesstartare

Vill personen som man ljuger för veta det i slutändan då eller inte?

Motivera er.


   
Citera
Ämnesstartare

giv exempel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej inga exempel, generellt bara

glöm:

exempel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att det beror väldigt mycket på vad det handlar om. För det mesta gäller "det man inte vet lider man inte av", är det något som enbart skulle såra mig om jag fick reda på det lever jag, i de flesta fall, hellre i ovisshet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej men om man inte säger det så får personen inte reda på det, men om man säger det så är man död i all framtid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, bättre att ljuga forever, eller tills det glöms bort.
erkänn aldrig att du har ljugit om du inte blir påkommen.

för grejen är, att om du senare erkänner att du ljög om något som personen faktiskt trodde på, så kommer den aldrig lita på dig igen då den nu vet att du är kapabel att ljuga på ett trovärdigt sätt.

ska man ljuga om något så är nästan det viktigaste av allt att ens omgivning inte tror att man kan ljuga. brukar låtsas ljuga om saer ibland på ett obvious sätt, så alla säger typ "pffft sluta du e så dålig på att ljuga"[blush] då kan man ljuga så att ingen tvivlar på det när man faktiskt behöver ljuga.

smarthet 101 ur welcome[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att hålla undan saker bara för att rädda sitt eget skinn är fegt och respektlöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sil3m:

okej men om man inte säger det så får personen inte reda på det, men om man säger det så är man död i all framtid

varför funderar du ens på att säga det isf?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svår fråga, beror vad för typ av lögn det är och hur stor den är. Men är det en oväsentlighet man ljugit om (nu är det ju olika vad man ser som småsaker) har jag inget behov av att veta det. Då kan det lätt bli en höna av en fjäder och det är bara onödigt. Det där med om jag fick reda på sanningen och det bara skulle såra mig, det känner jag mig lite kluven till. Å ena sidan så anser jag att ärlighet är A och O, å andra sidan hade kanske det varit bättre om jag inte visste. Hm, jävligt svårt tycker jag att förhålla sig till sånt här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

för grejen är, att om du senare erkänner att du ljög om något som personen faktiskt trodde på, så kommer den aldrig lita på dig igen då den nu vet att du är kapabel att ljuga på ett trovärdigt sätt.

nej men grejen är
att om personen får reda på det av någon annan kommer den aldrig lita på dig igen
men om man berättar själv är det la större chans att den litar på dig igen

fast den kommer ju inte få reda på någon annan


   
SvaraCitera
mynona

Nintendos BFF:

nej, bättre att ljuga forever, eller tills det glöms bort.
erkänn aldrig att du har ljugit om du inte blir påkommen.

för grejen är, att om du senare erkänner att du ljög om något som personen faktiskt trodde på, så kommer den aldrig lita på dig igen då den nu vet att du är kapabel att ljuga på ett trovärdigt sätt.

ska man ljuga om något så är nästan det viktigaste av allt att ens omgivning inte tror att man kan ljuga. brukar låtsas ljuga om saer ibland på ett obvious sätt, så alla säger typ "pffft sluta du e så dålig på att ljuga"[blush] då kan man ljuga så att ingen tvivlar på det när man faktiskt behöver ljuga.

smarthet 101 ur welcome[cute]

Så smart. En skicklig lögnare bör också tala sanning så ofta som någonsin möjligt, så är folk vana vid att man gör det och tror på lögnen om man någon gång verkligen måste ljuga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Att hålla undan saker bara för att rädda sitt eget skinn är fegt och respektlöst.

ja, men också dåligt att erkänna då personen kan bli ledsen

Nintendos BFF:

varför funderar du ens på att säga det isf?

för mår dåligt av det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sil3m:

nej men grejen är
att om personen får reda på det av någon annan kommer den aldrig lita på dig igen
men om man berättar själv är det la större chans att den litar på dig igen

ah det är ju iof sant.

sil3m:

fast den kommer ju inte få reda på någon annan

men dåså[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pendu:

Hm, jävligt svårt tycker jag att förhålla sig till sånt här.

visst är det..

pendu:

beror vad för typ av lögn det är och hur stor den är

ja och det är svårt att avgöra sånt också


   
SvaraCitera
KSENIA

DEN VILL SÄKERT VETA, MEN DEN BEHÄÖVER INTE VETA SÅ SKIT I DET!


   
SvaraCitera