Aviseringar
Rensa alla

När någon med dolt nummer ringer


Ämnesstartare

Tja.. Generellt sett nej, men om jag väntar på samtal från polis, vårdcentral etc så svarar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lr asså svarar alltid när d ringer på min tele, men inte när d ringer på hemtelen pga är oftast ngn polare till päronen som babblar på om allt ointressant 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, dolt nr är viktigast att svara
övriga nr kan man kontakta i efterhand, duh


   
SvaraCitera
b1son

isola: Bara om jag väntar ett sådant samtal

ehehe
hatar att prata i tele 🙁 har fått skräck för telefonsamtal itutat i mig sedan barnsben ända sen ja lärde mig associera ett emfatiskt "FAN!" med att telefonen ringde


   
SvaraCitera

gladegentligen:
Ja, dolt nr är viktigast att svara
övriga nr kan man kontakta i efterhand, duh

detta. fast svarar väl alltid ändå iofs. men är jävligt otillfresdtällande när man har missta privat nr å ej kan kolla upp vem d va som ringde


   
SvaraCitera

Om jag väntar ett sådant samtal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Nej aldrig


   
SvaraCitera
mynona

Brukar själv ringa andra på dolt nummer så det vore inte konsekvent av mig att inte svara, men jag brukar sällan ha mobilen påslagen när jag inte väntar ett på förhand avtalat samtal, så jag ställs därmed sällan inför ett scenario när jag väntas svara på ett samtal med dolt nr från okänd person


   
SvaraCitera

mynona: Brukar själv ringa andra på dolt nummer

vrf?


   
SvaraCitera
mynona

Blivande_japan:

vrf?

Det sker mest i början av en bekantskap, senare ger jag ju ut mitt nummer. 


   
SvaraCitera

mynona:

Det sker mest i början av en bekantskap, senare ger jag ju ut mitt nummer. 

så de får ge dig sitt nummer men du ger inte ut ditt?


   
SvaraCitera
mynona

Blivande_japan:

så de får ge dig sitt nummer men du ger inte ut ditt?

ja. så orättvis kan jag varaLedsen Men bra att alla inte är lika nojiga 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

har flertalet kontakter som ringer dolt så svarar alltid, dock inte med namn som jag annars gör. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Svarar alltid!!

Det är sällan någon med dolt nummer ringer, men jag brukar alltid svara, vad är det värsta som kan hända?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, aldrig. Vill någon något kan de ringa med nummervisning så att jag kan välja om jag vill svara då eller senare. Att ringa med dolt nummer är som att tränga sig in genom ytterdörren till någons hem. Man ger ingen något val än att släppa in en - man ger ingen något val än att svara. Sedan tycker jag att det är obehagligt med oannonserade telefonsamtal där uppringaren inte ens identifierar sig.Är det viktigt räknar jag med att de ringer upp eller kontaktar mig på annat sätt senare.Så flexibel är jag. Blink


   
SvaraCitera