Aviseringar
Rensa alla

När ska jag acceptera mig själv???


Ämnesstartare

Jag e så förbannat trött på att inte bara kunna acceptera hur jag ser ut, vet inte hur jag ska gå tillväga för att lyckas med det? Efter att jag blev kallad ful för länge sedan så blev det bara värre. Ibland kan jag tycka att jag ser rätt okej ut, hemma och så när jag har sminkat mig... men t.ex. på skolan i speglarna på toaletterna där ser jag alltid annorlunda ut, fulare. Ibland när jag får komplimanger så blir jag ju glad men jag tror ändå inte på det. Kan inte gå ut utan smink, om det händer någon gång vill jag inte att någon ska se mig. Detta måste få ett slut någon gång!!!


   
Citera

Ge dig själv komplimanger varje dag, så har du snart bättre självförtroende och så. Det behöver inte vara nått om ditt utseende, det kan vara vad som helst egentligen. Det kanske kan hjälpa dig [cute]

thealice:

Ibland när jag får komplimanger så blir jag ju glad men jag tror ändå inte på det.

Burkar vara så för mig också. Fast då kan man ju tänka "varför skulle dom säga det om dom inte tycker så?".


   
SvaraCitera

smörgåsbord:

Ge dig själv komplimanger varje dag, så har du snart bättre självförtroende och så. Det behöver inte vara nått om ditt utseende, det kan vara vad som helst egentligen. Det kanske kan hjälpa dig [cute]

Best advice ever [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja jag får försöka men det är svårt 🙁

smörgåsbord:

Fast då kan man ju tänka "varför skulle dom säga det om dom inte tycker så?".

Precis! Det kan man ju fråga sig, verkar ganska onödigt att säga om de inte menar det 🙂 men men


   
SvaraCitera

är man ful så är man 🙁 jag är likadan.


   
SvaraCitera

thealice:

Precis! Det kan man ju fråga sig, verkar ganska onödigt att säga om de inte menar det 🙂 men men

Precis, så jag tror inte att du är ful [smile]


   
SvaraCitera

Har samma problem [sad]


   
SvaraCitera

håller med smörgåsbord! komplimanger till dig själv gör faktsikt skillnad! jag har rätt dåligt självförtoedne jag oxå, och känner igen mig om det du skrv om att du alltid känner dig fulare i speglarna i skolan, så är dte för mig oxå, känner mig alltid värdelöst ful i skolan 🙁 men har fått bättre självförtoende av andras komlimanger (min kille har oxå gett mig mer självförtoende) o oxå av mina egna, jag ser mig i spegeln och tycker att jag är okej, jag duger .

du kan oxå tänka så här, som jag brukar göra : okej jag har inte särkilt smala lår o dom e fulla va celluliter men jag gillar min fina rumpa och mitt hår har en cool färg 🙂

tror inte en sekund på att du e ful heller 🙂


   
SvaraCitera

Ja, när ska du det?


   
SvaraCitera

Det är svårt.. Men eftersom du själv känner att du faktiskt är fin ibland så är det ett stort steg ändå, det kan hjälpa att hitta något man är bra på tex. Det tar tid att känna sig 100 % självsäker men det är hjälp på traven.

Utmana dig själv ibland, gå ut osminkad någon gång, eller minska på sminket. Gå ut själv någon gång och testa kläder, du kan komma in i 10 jeans och tycka att du ser hemsk ut, men du har ingen vän som kommer ösa dig med "du är snygg ändå"-kommentarer, utan du kommer känna att behöver berömma dig själv. Du kanske går hem med sämre självkänsla den gången, men testa det igen! Men jag är säker på att du lär hitta åtminstone EN sak som du kommer gilla av 5 möjliga.

Hoppas det lösr sig [smile]


   
SvaraCitera

thealice:

Jag e så förbannat trött på att inte bara kunna acceptera hur jag ser ut, vet inte hur jag ska gå tillväga för att lyckas med det?

om du finner din skönhet så kommer du mer än gärna acceptera ditt utseende.

Och vet du, det finns inget som är fult. Det finns inte heller något som är vackert. Jag menar helt enkelt att allt bara ÄR. Men vad det är beror helt på betraktarens öga.
Eftersom du varken är ful eller snygg så har du makten att själv bestämma om du ska va snygg eller ful. Det handlar om dig. du äger ditt eget utseende.

Strunta i de som säger elaka saker för vad de tycker om dig är oviktigt i det här läget.
Och den största skönheten finns på insidan. Det är så sant.
Om någon är osäker på sig själv så syns det på utsidan och då berättar personen typ åt alla: "här kommer jag och jag är osäker och ful".
Men om du är självsäker och tycker att du duger precis som du är så kommer det också synas på din utsida och du kommer som säga åt alla du möter: Här kommer jag och jag är bara så snygg och så bra och jag duger som jag är."
Då ser alla att du känner så utifrån ditt sätt att bemöta andra och på ditt sätt att prata och vara. Efter en stund så liksom övertygar du de människorna, du lär känna, att det är så som du "säger".

Men då är ju frågan; hur skaffar jag den där självsäkerheten?

Stäng ute alla andras åsikter om dig. Låt inte andra bestämma över hur du ser ut och vem du är.
Kom ihåg; hur något är beror helt på betraktarens öga
Bestäm då dig för att du ska vara betraktaren. Och övertyga dig själv om att du är vacker.
Det är som att måla en tavla. Det är din tavla, låt då inte andra komma och skvätta färg på den! Det är din tavla och ditt konstverk. Du ÄR. Tavlan ÄR. Sen vad tavlan ska vara ska bestämmas utav dig eftersom det är du som målar den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blev också kallad för ful för rätt så länge sedan. Självförtroendet sjönk enormt av det där lilla ordet, men nu är jag på topp igen. Tröttnar man på något ska det förändras, men man måste ju även veta hur man ska gå till väga.
Jag började ta emot minsta lilla komplimang jag fick, och sket i alla dumma kommentarer. Om det finns folk som tycker om mig för den jag är är det ju logiskt att jag gillar mig själv också.
Fast sen så förtjänar man ju att ge komplimanger till en själv också. "Oj, vad fint hår jag idag" etc. Minsta lilla sak är viktig.

En annan sak man kan prova är att försöka ta sig "ur kroppen", alltså att du låtsas att den kropp du har inte är din, utan någon annans. Jag tror att alla är sin egna största kritiker och jag tror det hjälper att försöka se sig själv ur en annan persons perspektiv.
Jag är rätt så säker på att du inte skulle tycka att du var särskilt ful utan smink om du såg det ur en annans perspektiv, t.ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äntligen en serös tråd med kloka människor![smile]

DU ÄR VACKER!


   
SvaraCitera

Jag ser att denna tråden är seriös, en av dom få faktiskt där folk inte försöker trycka ner andra.

OM jag ser någon i denna tråd som trycker ner någon annan eller får någon att må dåligt så kommer jag se till att få denna bannad under en tid.

Är så jävla trött på att folk inte kan vara trevliga i dessa forum, om man mår dåligt själv så ska man inte behöva trycka ner andra.

Ps Älskar Trådskaparen och alla andra trevliga människor i denna tråd. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En tråd för bra och seriösa människor. Nice. Bäst jag skriver något här snabbt så jag också blir en bra och seriös människa.

Sluta bry er. Punkt.
Jag har länge gått runt och sagt till mig själv att jag är ful, dålig och allt det där, men vad tjänar det till? Man lever ju bara en gång liksom, så varför inte göra det bästa av situationen? [rolleyes]


   
SvaraCitera