Aviseringar
Rensa alla

När ska jag börja träna gymm, och vart? (GBG Staden)


Ämnesstartare

Hejsan.
Min första tråd här på ungdomar.se =)

Iaf, jag är 14 år. Ca 178 CM Lång, Väger 55 KG.

Ser ganska smal ut, men har lite muskler på vaden och lite på låren, (har tränat fotboll i hmm, 6-7 år tror jag).

För övrigt har jag nästan inga muskler, har ungefär 6-pack (lite kvar till det) och biceps muskler har jag inte mycket utav, lite bara.
Har knotrygg [n]...
Men nu är det så här att jag har börjat träna lite dessa dagar, ca 1 vecka tbx sen, typ lyfta hantlar, springa 3 km, göra massa sit ups och lite armhävningar, men det hjälper ju men inte direkt.
Jag har börjat äta nyttigt, dvs, äter inte godis så mycket, chips eller kex eller så.
Så här kan en vanlig dag se ut för mig när jag äter:

Frukost: 2 Mackor med smör och ost på, samt te.
Lunch: T.ex ris, fiskgratäng och massa sallader och 3 Glas mjölk och 2 knäckemackor.
Middag: Ris med kyckling, sallad och multivitamin jouice.
Kvällsmat: Typ Fruktsallad.

Kanske äter något där imellan också,typ som en smörgs eller så.
Men nu vill jag bara fråga, När ska jag gymma, när jag blir 15 eller? Och vart isåfall, bor lite utanför gbg, så det skulle kunna vara nice o berätta var jag ska gymma osv.
Fyller 15 den 2/2 , typ ett halvår kvar men kan ju stå ut 😀

Ha det gött allesammans!


   
Citera

xkurdi:

Men nu är det så här att jag har börjat träna lite dessa dagar, ca 1 vecka tbx sen, typ lyfta hantlar, springa 3 km, göra massa sit ups och lite armhävningar, men det hjälper ju men inte direkt.

De är väl klart som fan att det inte hjälper om du bara har hållit på i en vecka... -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Käka harvegrynsgröt på morgonen! [bigcheers] Börja träna på gym nu. Fast på de flesta gym är det 15 årsgräns. Hittar du inget ställe du kan gymma på kan du väl träna hemma så länge. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, tack för tipset!
Havregrynsgröt på morgonen, det kan jag börja med at äta så snart jag pallrat mig ner till närmaste mat affär.
(Kan även säga att jag är sjuk nu, riktigt förkyld) 🙁

Men som sagt, kan ju träna när jag blir 15, men får ju träna lite hemma också.
Jag vill veta vart jag ska gymma om jag ska börja, sportlife? Friskis?

Har även börjat att tänka på kampsport, krav maga...=)


   
SvaraCitera
Tyrael

FAN SLUTA ÄTSTÖRA DIG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÅLDERSGRÄNS !!!!! hahaha so cute


   
SvaraCitera

Havregryns gröt på morgonen.
Trappen istället för hissen.
Armhävningar morgon och kväll.
En banan efter ett gympass, samt riktig mat.

Och försök inte vara macho och gymma varje dag, gymma iaf 3 gånger i veckan med gämna mellanrum.

Annars, hormoner.

kthxbye


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom till Sportlife i Torslanda!

Käka ett par mackor istället för fruktsalladen till kvällsmat.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera