Aviseringar
Rensa alla

När ska man börja använda ögonkräm?


Ämnesstartare

När ska man börja använda ögonkräm? Och när ska man börja använda "anti aging" krämer?


   
Citera
Ämnesstartare

plutten: Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte killar använda ögonkräm Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använder ingenting förutom smink, vatten & tvål
yolo å det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför "SKA" man det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej. 
tycker aldrig man ska börja använda det.
rynkor är fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använde när jag var elva till femton sen undrade jag vad fan jag höll på med och slutade. använder kortisonkräm till ögonen ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iofs, använder periodvis pga torr hy som ibland blir så illa att jag knappt kan öppna ögonen utan AJ.


   
SvaraCitera
reben

innan hade jag alltid ögonkräm sen tkte jag d va en onödig utgift pga fattade ej vfr jag hade de. ger nog mer för mina ögon att sova mer på natten ist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man ska inte använda vanlig hudkräm på ögonlocken då de är så tunna och känsliga. Man behöver en lättare kräm där anpassad för den huden. 

Anti-age-produkter kan du strunta i. Du spacklar bara huden med ämnen som i så pass liten mängd inte kan påverka. Vill man se slät ut finns bättre alternativ. 

Anti-age-krämer är irriterande för ung hy pga. de "verksamma ämnena", så skippa! Det är alltid bäst att välja produkter som lugnar hyn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad fan är ögonkräm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min mamma har sålt sånt där och då skulle man visst börja med anti-agingkrämer när man fyllt typ 25 eller något pga istället för att försöka "smörja bort" det som finns ska man skjuta upp på, öh, uppkomsten av rynkor osv.

Fick någon utgången ögonkräm av henne för jättelängesen som jag använder ibland pga varför inte. 


   
SvaraCitera
time
 time

dazed:
Vad fan är ögonkräm?

Lyxprodukt såld som skrämseltaktik för priviligierade damer med rädsla för att livets hårda skola ska synas i deras ansikten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Lyxprodukt såld som skrämseltaktik för priviligierade damer med rädsla för att livets hårda skola ska synas i deras ansikten.

L'oreal, vår tids alkemister.


   
SvaraCitera
time
 time

dazed:

L'oreal, vår tids alkemister.

Nenejnej, dyrare än så. 


   
SvaraCitera