Aviseringar
Rensa alla

när ska man (jag) sluta med ssri


amsi:

i början när jag tog dom, de första månaderna blev jag lugn, glad men aldrig ledsen

nu är jag aldrig nöjd så tar annat+gör saker jag inte borde för att få känna ngt som liknar glädje

låter ju inte så jättesunt. har du pratat med läkaren som skrivit ut dem om det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har käkat mina i typ åtta år. Minskade dock dosen någon gång. Vågar inte sluta då alla ev förbättringar kan bero på medicinen. Vill du verkligen sluta/byta ut så bör du väl prata med läkare om vad hen tycker, dock vet de ju inte bättre än man själv hur man mår men de har ju koll på hur man ska trappa ned och kan skriva ut lugnande (om man nu inte redan har det) att ta vid utsättningsbesvär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det bästa är nog att aldrig börja, hur jävligt det än är. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Det bästa är nog att aldrig börja, hur jävligt det än är.

hurså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

hurså?

beroenden suckz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: beroenden suckz

Även om vi kanske skriver ut psykofarmaka lite väl lättvindigt i Sverige så är det dessvärre enda alternativet för att få en dräglig tillvaro för vissa. Behöver man medicinen så är det väl ett någotlunda motiverat beroende i sådana fall. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Även om vi kanske skriver ut psykofarmaka lite väl lättvindigt i Sverige så är det dessvärre enda alternativet för att få en dräglig tillvaro för vissa. Behöver man medicinen så är det väl ett någotlunda motiverat beroende i sådana fall. 

Föredrar "naturlig medicin". Känns ej bra med massa kemiskt framställt skit i medicinväg alltså.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Föredrar "naturlig medicin". Känns ej bra med massa kemiskt framställt skit i medicinväg alltså.

Vad anser du vara "naturlig medicin"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Vad anser du vara "naturlig medicin"?

kärlek, umgänge, massage o.s.v. En o annan icke-syntetisk drog knske i nödfall 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

d är inga allergimediciner vi pratar om.

amsi:
man kan inte bara göra så

har som tur är aldrig ätit anti-depressiva men det måste väl gå att ta en "paus" från dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

låter ju inte så jättesunt. har du pratat med läkaren som skrivit ut dem om det?

nope, ska imorgon

S3ON:

beroenden suckz

man blir inte beroende av ssri


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:

har som tur är aldrig ätit anti-depressiva men det måste väl gå att ta en "paus" från dem?

nej, det går som sagt inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur klarade sig folk innan droger?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

nej, det går som sagt inte

men Blivande_Japan gjorde ju det? Borde ju gå då..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:

men Blivande_Japan gjorde ju det? Borde ju gå då..

hur skrev hon att det gick?


   
SvaraCitera