Aviseringar
Rensa alla

När ska Ulf Ulf Dahlén avgå?


sincan:

Jo, de har mer kollat på spelarnas "värde" än hur de passar in i spelet.

Ja, precis! Så fort ett stort (med elitseriemått mätt) namn dyker upp som påväg hem från NHL eller någon annanstans så känns det som det finns någon form av tvångsbeteende att ge sig in i kamp om spelaren, oavsett om det finns plats eller ej. Det fungerar ju inte att värva ett lag med bara spelare som är vana med 20+ minuter i istid. Någon hamnar i 3:e/4:e-kejdan och får en speltid på 5-15 minuter per match.

sincan:

Dock tycker jag att kudroc är en riktigt bra värvning.

Ja, han spelade ju ett tag i mitt kära Brynäs med. Känns som en backtyp Frölunda saknade innan. Han spelar ju väldigt enkelt och det behövs många gånger!

sincan:

Pebben och Joel borde vart fantastiska, men än så länge är de i min mening långt ifrån den standard de borde hålla.

Jo, håller med om det jag sett! När jag såg Brynäs - Frölunda tyckte jag det enda Joel gjorde var att åkte runt och puttade på Andreas Dackell och försökte störa honom (och några andra med). Lite mer kan man allt vänta sig känns det som!


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

Tobbish:

Ja, precis! Så fort ett stort (med elitseriemått mätt) namn dyker upp som påväg hem från NHL eller någon annanstans så känns det som det finns någon form av tvångsbeteende att ge sig in i kamp om spelaren, oavsett om det finns plats eller ej.

Dock är Holmqvist en sådan värvning som faktiskt lyckats.

Bäst i Frölunda är utan tvekan honken och Fredrik Pettersson.


   
SvaraCitera

sincan:

Dock är Holmqvist en sådan värvning som faktiskt lyckats.

Jo, det håller jag med om! Honken är en generellt sett väldigt stabil målvakt. Och just en bra målvakt kan ju göra halva laget, ibland mer!

Håller också med om Fredrik Pettersson! Han är alltid ett orosmoment känns det som. Jobbig att möta både när han har pucken och när han jagar den!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera