Aviseringar
Rensa alla

När skall man ha barn?


Ämnesstartare

När man är redo både själsligt (fasen vad flummigt det lät men ni fattar), ekonomiskt och har en bra partner som  blir en bra förälder. Folk tar alldeles för lätt på barnskaffande. Själviskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker sedan att man borde adoptera i större utsträckning än vad man gör idag. vi är redan överbefolkade - sluta skit ut ungar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har xakt samma åsikter ang djurskaffande


   
SvaraCitera

När man känner sig manad för det och nöjd med kärringen eller bruden. Och jag tycker väl det är rimligast när man är runt sena 20 eller tidiga 30? Bara min egna åsikt har kompisar som fått barn när dom är runt 16-17 år och deras liv har förändras totalt för evigt.

Liksom dom kommer aldrig kunna resa runt och se världen och göra va fan dom vill när dom känner för det. Utan då har man ungen som ska med sig hela tiden. Så tycker man ska leva och göra sina "ungdoms" drömmar först innan man skaffar barn. Men har man inga såna drömmar och vill skaffa barn istället så visst för mig det är okej.


   
SvaraCitera

isola: tycker sedan att man borde adoptera i större utsträckning än vad man gör idag. vi är redan överbefolkade - sluta skit ut ungar!

Förstår din tanke ju. Men om man kan producera en egen unge så vill man ju helst ha en egen unge som man gjort själv med den man älskar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Johansson:

Förstår din tanke ju. Men om man kan producera en egen unge så vill man ju helst ha en egen unge som man gjort själv med den man älskar?

ja fast kärleken du känner för ditt barn ska ju inte ha med din partner att göra.


   
SvaraCitera

isola:

ja fast kärleken du känner för ditt barn ska ju inte ha med din partner att göra.

nä men du måste ju kunna se att det antagligen känns jäkligt speciellt att "vi" producerat denna fantastiska avkomma. 


   
SvaraCitera

isola: ja fast kärleken du känner för ditt barn ska ju inte ha med din partner att göra.

Nej nej det är sant ändå. Menar väl typ mer på att man har gjort barnet själv  med någon vuxen person som man litar på och vill ha hjälp att fostra sitt älskade barn.  Och man har gjort sitt barn själv med sin egna produktion eller hur sjutton man ska förklara kanske låter stört. Då är barnet Alltid en del utav en själv. I all framtid för vidare mina gener och allt.

Allt det där kanske bara låter fumligt eller något i din eller någon annans värld. Men så tycker jag på ett ungefär.


   
SvaraCitera

elverpigen: nä men du måste ju kunna se att det antagligen känns jäkligt speciellt att "vi" producerat denna fantastiska avkomma.

Precis!!! Så jag tänkte också fast mina ord blev lite mer långa och så. Men bra skrivet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

nä men du måste ju kunna se att det antagligen känns jäkligt speciellt att "vi" producerat denna fantastiska avkomma. 

ja men vi kan skaffa ett biologiskt och adoptera resten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
har xakt samma åsikter ang djurskaffande

ville adoptera när jag skulle ha fåglar men det var bara en massa fiffel med dom som redan hade fåglar, stod inte kön/ålder/om de var friska, inga bilder etc 

men jag fick ju de som ingen ville ha och var hackade på så d är ju bra iaf annars hade de nog blivit dödade 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ditt bästa jag:

men jag fick ju de som ingen ville ha och var hackade på så d är ju bra iaf annars hade de nog blivit dödade 

det var ju bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När båda är redo, ekonomiskt och med boende. Stabil inkomst. Och så ska man väll vara mogen för det också.


   
SvaraCitera

isola:

ja men vi kan skaffa ett biologiskt och adoptera resten

bra.
Jag ville adoptera när jag var liten. Idag vet jag inte riktigt, vill nog ha biologiska och ett stort hem så vi kan vara familjehem om vi funkar som det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

bra.
Jag ville adoptera när jag var liten. Idag vet jag inte riktigt, vill nog ha biologiska och ett stort hem så vi kan vara familjehem om vi funkar som det. 

mm tänk att bo på en stor gård full av fosterdjur och fosterbarn och ha ett bottenlöst förråd av energi.


   
SvaraCitera