Aviseringar
Rensa alla

När skall man söka bostad?


Ämnesstartare

Ska förmodligen på högskola i höst men vill inte vara allt för sen i att söka efter bostad och vara utan. Det hände förra gång ju. När borde man söka efter bostad? Typ nu? JAg vet heller inte vart jag kommer att hamna. Tack för svar! 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Bör man väll göra så fort det erbjuds?


   
SvaraCitera

beror på vilken stad det är, är det malmö gbg eller sthlm är det jävligt sent ute men det går alltid att få hyra rum på blocket.


   
SvaraCitera

vart ska du studera


   
SvaraCitera

finns det bostadsgaranti eller måste man ha stått i kö sedan man var 0 år är en ganska avgörande faktor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

internet:
vart ska du studera

vet inte har sökt till typ halmstad, jönköping, linköping osv.


   
SvaraCitera

Anura:
 
vet inte har sökt till typ halmstad, jönköping, linköping osv.

ingen koll på dessa städer mer än lite halmstad som ska vara svårare än man tror men inte omöjligt... först o främst måste du ju veta vart du kommer in, har du någon aning alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet: har du någon aning alls

inte riktigt :/ :p


   
SvaraCitera
Exner

sök nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du borde väl ha börjat söka redan skulle jag säga, särskilt om det är en större stad du söker i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:
Du borde väl ha börjat söka redan skulle jag säga, särskilt om det är en större stad du söker i. 

halmstad, jönköping och linköping är inte stora städer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sök: igår. hitta: idag.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Studentlägenheter brukar man inte kunna söka utan papper på att man är antagen till en utbildning, men allt annat är ju fritt vilt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

halmstad, jönköping och linköping är inte stora städer?

Tillräckligt stora för att det blir svårt för studenter att hitta något.
Jag känner en barnfamilj i Jkpg t.ex som har svårt att hitta större lägenhet för tillfället. Studenter kanske har det lättare men de jag har pratat med som sökt bostad där har sagt att det kan ta ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen: sök: igår. hitta: idag.

vad menar du?


   
SvaraCitera