Aviseringar
Rensa alla

när slutar kvinnor att växa i längden?


Ämnesstartare

kaan någon svara mig på den frågan? [crazy][tard]


   
Citera
Ämnesstartare

Tror det är väldigt olika.
skulle gissa på 20 års åldern om inte tidigare (18 år kanske)

Du kan pröva med att kolla internet men det lär inte finnas några undersökningar som bevisar något.
De handlar nog om Arv från föräldrar och motion osv.

[smile]


   
SvaraCitera

ArbetaMera:

Tror det är väldigt olika.
skulle gissa på 20 års åldern om inte tidigare (18 år kanske)

slutade växa när jag var 16 tror jag..
det är män som brukar växa tills de är 20


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag slutade växa på längden när jag var typ 14, tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

De handlar nog om Arv från föräldrar och motion osv

Jag och min bror har haft lika mkt motion, om inte så att min bror haft mer. det är nog mer troligt. Och vi har samma föräldrar, ingen av mina färldrar är btw långa. jag är 200 cm. så [crazy][crazy][crazy][crazy] jag vet inte riktigt om jag tror på dendär teorin.

Jag vet att de har med puberteten att göra, men vet inte hur de är för kvinnor. Därav denna tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inte växt sen jag var 14 i alla fall. Är 175cm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inte vuxit sedan 12 års ålder, men så fick jag mens väldigt tidigt också, 4 år innan. Det brukar vara kopplat till när man blir "könsmogen" (haha), inte alltid förstås men rent generellt.


   
SvaraCitera
kachin

typ 2-3 år efter man fick MENS så stannar flikkor av i växten [wink] inte helt kanske, men ah, då e man vuxen o redo för allt


   
SvaraCitera

kachin:

typ 2-3 år efter man fick MENS så stannar flikkor av i växten

Det har jag också hört, eller att man växer upp till 10 cm till efter att man fått mens. Men det är förstås väldigt olika.


   
SvaraCitera
kachin

Findus:

Det har jag också hört, eller att man växer upp till 10 cm till efter att man fått mens. Men det är förstås väldigt olika.

aah. kurvan stannar av iaf. toppen av kariären närmar sig!


   
SvaraCitera

kachin:

toppen av kariären närmar sig!

Haha nu fick jag ångest 😛


   
SvaraCitera
r4ll3

När du slutar växa är som någon skrev, individuellt. Det beror på vad du har för gener. Men fråga din pappa och mamma om när de slutade växa, du bör också sluta växa vid åldern de slutade växa. Äpplet faller inte långt ifrån trädet, som man brukar säga. Iofs ska du tänka på att det kanske är mest din mammas betydelse om när hon slutade växa som är viktigt, eftersom tjejer sluta växa tidigare än killar (eftersom de kommer in i puberteten tidigare).

Generellt skulle jag säga att tjejer brukar sluta växa vid 16-årsåldern och killar vid 18-årsåldern. Kan f.ö. berätta att hur lång du blir beror även på miljöfaktorer. T.ex. hur bra du sover och äter. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är kille och slutade växa på längden när jag var 14. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ej växt något på längden sedan jag var 16 kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

r4ll3:

Men fråga din pappa och mamma om när de slutade växa, du bör också sluta växa vid åldern de slutade växa.

Fast om man ska följa andra teorier, syftar på den som säger att puberteten bestämmer det mesta (2-3 år efter mensen ere kört med att bli längre osv.), så fungerar inte din teori.
Min mor fick sin mens när hon var runt/minst 14 år, hon växte tills hon var 20 och kanske uppåt... Jag fick min mens tidigare och det verkar som att jag stannat i längden.
Min pappa utvecklades inte heller så tidigt som mig.

Obs: Tror dock du menar att det kan vara på olika sätt men behövde bara berätta det där som en tröst för mig själv[blush]


   
SvaraCitera