Aviseringar
Rensa alla

När slutar man växa i längden, jag vill bli längre


Yaren
Ämnesstartare

Hej.
Jag undrar när man slutar att växa i längden? Jag är en tjej på 174 cm, men skulle jättegärna vilja bli 180 cm. Tror ni att jag kan bli det?
Jag har kommit i puberteten, äter ganska mycket, sover minst 9 h per dygn...
Självklart, blir jag inte så mycket längre kommer jag självklart acceptera det, men jag skulle jättegärna vilja bli 180.
Tacksam för seriösa svar.
MVH Yaren
PS: Jag är 13 år, fyller 14 i höst.


   
Citera

jag var i princip färdigvuxen på längden när jag var 13, men det är ju individuellt..
Ingen här kommer kunna ge sig svar.


   
SvaraCitera

Mellan 13-16års ålder växte jag fyra cm och sedan stannade jag i växten. Lättast att ta reda på hur dina gener fungerar är väl att ta reda på hur din mamma eller (om du har en) din storasyster, växte.


   
SvaraCitera

Webbitch:

är väl att ta reda på hur din mamma eller (om du har en) din storasyster, växte.

eller fader/broder [no-no]


   
SvaraCitera

krasch:

eller fader/broder

Herrar växer i regel mer än damer. Min bror har inte stannat i växten än, och han är 17. Man kan naturligtvis öra med herrarna, men de har oftast en senare pubertetsväxtspurt än damerna och tenderar dessutom att växa om dem. Naturligtvis är det inte alltid såhär, alla är individer etc.


   
SvaraCitera

Webbitch:

Herrar växer i regel mer än damer. Min bror har inte stannat i växten än, och han är 17. Man kan naturligtvis öra med herrarna, men de har oftast en senare pubertetsväxtspurt än damerna och tenderar dessutom att växa om dem. Naturligtvis är det inte alltid såhär, alla är individer etc.

Jag tänkte mer på hur långa dessa herrar var, och att hon kan ärva sin längd från fadern.


   
SvaraCitera

krasch:

Jag tänkte mer på hur långa dessa herrar var, och att hon kan ärva sin längd från fadern.

Naturligtvis. Hon är ju redan lång och ståtlig så hon har säkert två långa föräldrar, eller åtminstonne en lång och en strax över medellängd(nej, egentligen har jag ingen aning[crazy]). Men hon undrade hur mycket mer hon kan tänkas växa de kommande åren, och det var det jag svarade på.[smile]


   
SvaraCitera

Man växer väl typ 5-10 cm efter man fått sin första mens iaf.


   
SvaraCitera

Webbitch:

Men hon undrade hur mycket mer hon kan tänkas växa de kommande åren, och det var det jag svarade på.

Jo jag vet. Jag missförstod.


   
SvaraCitera

Tror du fortsätter vaxa några år. Lycka till.


   
SvaraCitera

krasch:

Jo jag vet. Jag missförstod.

Äh, bra att du reagerade. Rätt ska vara rätt och far och bror har ju liknande gener precis som mor och syster. [love]


   
SvaraCitera

Webbitch:

Äh, bra att du reagerade. Rätt ska vara rätt och far och bror har ju liknande gener precis som mor och syster.

[bigsmile][love][crazy]


   
SvaraCitera

Yaren:

Jag undrar när man slutar att växa i längden? Jag är en tjej på 174 cm, men skulle jättegärna vilja bli 180 cm.

jag var typ 165 när jag var 13.
Jag växte typ 3-4 cm året därpå och vad jag vet växer jag fortfarande med typ 1 cm per år. Är 18 nu och mätte mig två dabar innan artonårsdagen till 5'7" EXAKT


   
SvaraCitera

pendu:

Man växer väl typ 5-10 cm efter man fått sin första mens iaf.

ar hört att man växer i 2 år efter man fått mens. Men. Det vekar inte stämma så det är väl individuellt [crazy]


   
SvaraCitera

jag slutade växa för ett år sedan tror jag. vissa växer till och med till dem blir 19. finns säkert nån i världshistorien som har växt tills dem e över 20 lol


   
SvaraCitera