Aviseringar
Rensa alla

När söker du akuten?


När det är något akut, eller långvariga besvär som stegrat i intensitet till ohållbart


   
SvaraCitera

När det är saker som helst inte inte ska vänta en vecka på tid


   
SvaraCitera
mynona

Tennsoldat: Endast som absolut sista utväg

Akut betyder akut. Ogillar institutioner och uppsöker dem bara vid sträng nödvändighet. 


   
SvaraCitera

Har bara tagit mig till akuten en gång, då vurpade jag med cykeln och bröt nyckelbenet. Fick en mitella och lite Alvedon. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En till fråga till er som svarade Endast so m absolut sista utväg: Hur upplevde ni att väntetiden var?


   
SvaraCitera

Tennsoldat:
En till fråga till er som svarade Endast so m absolut sista utväg: Hur upplevde ni att väntetiden var?

Kaotisk. Sjukhusen får ju som bekant ett vite på hur många tusenlappar det nu är om man får vänta mer än 6 timmar, så det är väl alltid en kamp mot tiden för de anställda som går ut på att plocka in de som väntat längst samtidigt som man ska ta hand om de som skriker högst eller just kom in med ambulansen. Fy fan vad stressigt de verkar ha det. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

när jag fått allergichock Cool dvs när det varit akut hehe


   
SvaraCitera
Draug

Tennsoldat: Endastarrow-10x10.png som absolut sista utväg

De kan lappa ihop benbrott ocharrow-10x10.png sy sår. Men ett trasigt sinne är en annan femma, där finns ingen bot att finna.


   
SvaraCitera

Tennsoldat: Vet inte/annat

Har aldrig sökt akuten


   
SvaraCitera

Som sista utväg eller om det är en akut skada/sjukdom som måste fixas direkt. 


   
SvaraCitera

Tennsoldat: Endast som absolut sista utväg


   
SvaraCitera

när vc säger d 

fast sist väntade jag i en dag med 1 akut grej för att jag skulle fika med rbn


   
SvaraCitera

blir asförbannad på folk som tar upp plats på akuten med ickeviktiga grejer som de kan få hjälp med på vårdcentralen jsjfasoifhaifh
är det något som är så akut att det skulle skada din hälsa allvarligt, jättestort sår, allergichock, brutet ben etc så ska man självklart dit men vafan inte för småtramsgrejer. känns jätteknas att folk inte fattar sådant.


   
SvaraCitera

isola:
blir asförbannad på folk som tar upp plats på akuten med ickeviktiga grejer som de kan få hjälp med på vårdcentralen jsjfasoifhaifh
är det något som är så akut att det skulle skada din hälsa allvarligt, jättestort sår, allergichock, brutet ben etc så ska man självklart dit men vafan inte för småtramsgrejer. känns jätteknas att folk inte fattar sådant.

Alla kan inte bedöma när det är akut eller ej. 

Men håller me'rej. Som tur är så är personalen bra på att bedöma hur läget är så det som inte är så akut för vänta. Visst man har tagit en kölapp, men det prioriteras ju allt eftersom.  
Åkte in med min näsa en gång, då sa de kort och gott att de inte hade plats atm pga. att två bilar hade smällt. Klart som fan de ska ha vård före mig. 

Är inte typ jouren på VC till för lite mildare grejer? De har öppet typ jämt, iaf här i stad1. 


   
SvaraCitera

har aldrig sökt akut sj, har däremot hamnat där när jag har svimmat av ett par ggr, när jag ramlade pga hade ont i örat o när jag inte kunde andas. pappa har även tvingat mig i bilen o kört dit mig när jag har haft ont

skulle nog ej söka sj akut om det nt vad stroke eller hjärtattack.


   
SvaraCitera