Aviseringar
Rensa alla

när tycker ni att det är okej att skaffa barn?


Ämnesstartare

Jag och min pojkvän har snart vart tillsammans i 4 år, och vi har sån otrolig längtan efter ett barn vilket vi båda haft i alla dessa år, jag har för tre veckor sen slutat med ppiller ihopp om att inom en snar framtid bli gravid. 
Han är 21 och jsg fyller 20 om några månader.

nu till frågan när tycker ni att det är en okej ålder att bli föräldrar?
någon här inne som är ung färälder?


   
Citera
reben

när man känner sig mogen för d plus kan försörja familjen osv


   
SvaraCitera

när man vill, när man känner sig redo att ansvara för en annan människas liv i 18 år, och när man lever ett tillräckligt stabilt liv för att kunna ge barnet goda förutsättningar att växa upp i en så bra miljö som möjligt. 

brukar generellt sett tycka att 20-21 år är alldeles för tidigt men beror väl på omständigheterna.


   
SvaraCitera

Så snart båda är mogna för det. Om relationen till varandra är tillräckligt bra. Om båda har stabil inkoms. Och om boendet är lämplig för barnskaffande.


   
SvaraCitera
b1son

aldrig för helvete
sluta överbefolka planeten


   
SvaraCitera
b1son

första ägglossning/utlösning
kan väl ingen annan bestämma
yrkar dock på att ni läser på denna hemsida innan ni skaffar barn:  http://www.vhemt.org/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk som bara trycker antagligen.. 

Ja absolut, vi känner oss mogna för att ta hand om ett barn samt goda förutsättningar till att klara av det ekonomiskt.


   
SvaraCitera

Om ni båda har ett stablit förhållande, stabil inkomst båda två osv så ser jag inga problem.


   
SvaraCitera

Hej. Jag tycker det är så olika från fall till fall. I de flesta fall tycker jag det är lite för tidigt för att skaffa barn men i ditt fall låter det ju som att det skulle fungera utmärkt för er. Ni känner ju verkligen varandra vilket jag tycker är viktigast faktiskt, fyra år är länge. När ni är så pass unga så har ni ju (förmodligen) någon pigg förälder som kan hjälpa till lite med barnet. Jag säger bara lycka till och ni blir säkert jättebra föräldrar. 🙂


   
SvaraCitera

Aldrig. Barn är läskiga och kostar massa pengar. 


   
SvaraCitera

Här får du en siffra som alla SKA förhålla sig till.

20-35

förutsatt att man ja, som de andra skrev


   
SvaraCitera

Jag tycker att man ska ha gått klart gymnasiet och att båda föräldrar har ett jobb och att man är fast anställd och har vart det några år (minst) för att vara säker på att ge sitt barn en god framtid. Man bör minst ha vart anställd i 4år tycker jag så man borde vara 24år som yngst enligt mig.


   
SvaraCitera

aldrig


   
SvaraCitera

I 20-årsåldern var vanligt förr och det är normalt för att kroppen är som mest fruktbar då. Har ni jobb och pengar nog att försörja barnet så go for it! <3


   
SvaraCitera

Så länge man är över 18 och har ekonomi som klarar av barnaskaffande så är det väl "okej". Tycker nog dock att man bör vänta till en bit efter 20 åtminstone. 


   
SvaraCitera