Aviseringar
Rensa alla

Näringsdrycker


Dom som jag har och som jag tycker är goda:

Nutricia Fortimel Energy - Jordgubb
Fresubin Energi Drink - Cappucino
Fresubin Energy Drink - Vanilj
Resource 1.5 Komplett näring - Choklad

alla de ovanstående är "mjölkiga" eftersom jag avskyr de dryckerna som ska föreställa mer åt safthållet.

Alla är 200 ml och innehåller 300 kcal. Kanske 200 kcal på någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej!
När jag låg inlagd så drack jag en skitgod näringsdryck! Fresubin heter den och finns i jättemånga olika smaker. Vanilj, smultron, choklad, tropical fruit, cappucino, banan, jordgubb.
Själv tyckte jag cappucino och smultron var godast! [rolleyes] Och jag rekommenderar verkligen dem, för man kan verkligen dricka samma smak varje dag utan att tröttna för att de är så goda!
Lycka till! [smile]

Image


   
SvaraCitera

inte så jävla svårt att göra bra själv!!! Blanda kakao, socker, och röd mjölk. Värm i typ kastrull och toppa med massa vispgrädde.

Annars kan du göra som jag. Köp en påse proteinpulver (typ whey 80), blanda med oboy och standardmjölk o lite grädde=fett, kolhydrater o protein=världens bästa näringsdryck.[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fortifresh är rätt ok..[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joof:

Vid vilket BMI/vikt måste man börja dricka näringsdryck?

Jag ligger på bmi strax ovanför 14 och mina läkare pushar mig ändå inte till att börja en viktuppgång eller dricka näringsdrycker. ??

Jag har hört att när man ligger på sån undervikt bör man egentligen ta upp till 4 näringsdrycker om dagen.

Det är mina föräldrar som har pushat på att jag ska börja med det nu.. själv äter jag hellre massa gott ^^


   
SvaraCitera
zIGGE

Just so u know: Drycker kan marknadsföras som närmare 0 kalorier och innehålla sötningsmedel som aspartam som substitut till socker. Men även om det är 0 kalorier, så producerar kroppen insulin and stuff som den skulle göra om den väntade på intaget socker, och får kroppen inte det, så vill kroppen lagra mer fett av allt du äter.

Inte så mycket bättre skulle jag tycka. Om man är ute efter sötläsk substitut eller liknande.

Aromer är inget sötningsmedel, tror jag iaf.


   
SvaraCitera

tycker alla näringsdrycker jag smakat är goa men se om du kan maskera smaken genom att dricka den så kall som möjligt.
du kan blanda ut den med något, mjölk å sylt i ett försök till milkshake tex, men det kanske bara blir en längre pina för dig.

Det finns näringsdrycker som är genomskinliga och mer saftliknande, jag vet inte hur det ser ut med deras kaloriinnehåll eller hur de smakar.


   
SvaraCitera

zIGGE:

Just so u know

tror du misuppfattat hela tråden


   
SvaraCitera
zIGGE

Postlapsaria:

tror du misuppfattat hela tråden

Aldrig!


   
SvaraCitera

kumquat:

näringsdrycker som inte smakar överdrivet konstgjort och faktiskt är GODA?

Avskyr fortimel och förstår helt vad du menar. Vill varmt rekommendera Fresubin, som din dietist säkert skulle vara okej med. Finns i skogsbär, vanilj, choklad, cappuccino (och säkert fler, minns ej nu) och jag tycker de är de godaste av alla jag druckit. I alla fall vanilj och chokladsorten, de är inte alls så där artificiella i smaken som fortimel är.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hört illa om båda resource och fortimel. Blev glad då min dietist skrev ut något helt annat: Fresurbin Energy drink.
Även om min behandlare inte alls rekomenderar att jag ska dricka näringsdrycker (fast min bmi är på ca 14,5). Jag har i alla fall blivit nyfiken så har hittills bara smakat cappuccino. Jag ska dricka näringsdrycker de dagar som det går dåligt med maten.
Kolla gärna mitt omdöme på den här: soelas.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har haft Fortimel Energy. de är väldigt jobbiga att dricka, så ett tips är att frysa in dem, då blir de lite som glass och kan ätas med sked. Bara att hälla över näringsdrycken i en burk med lock och in i frysen 1-2 timmar innan du ska ta den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns en Fortimel(l?) som är för barn, det är liksom en fruktsmoothie, fett god!


   
SvaraCitera

Fryst fortimel mocca är fan bättre än sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prova näringspuddingarna! 😀


   
SvaraCitera