Aviseringar
Rensa alla

Näringsriktig mat med mycket kcal


Ämnesstartare

timeisrunningout:

Det spelar ingen roll att du vill väga mer, 4000 kcal är overkill. Tror inte du riktigt förstår hur otroligt mycket mat det är. Det är typ 12 mål mat om dagen.

Vadå 12 mål mat om dagen [crazy]. Bara vanlig mikro mat brukar innehålla kanske 640 kcal. Man måste ju minst äta två såna för att bli mätt under en måltid. 6,25 gånger går såna portioner på 4000 kcal så nej jag tror inte på ditt resonemang.

Magnus Samuelsson som då väger 130 kg måste äta runt 7150 kcal får att hålla sin vikt. [crazy][crazy]

Det är inte ens det här som tråden handlar om. Det är en enkel fråga, faktiskt. [crazy]


   
SvaraCitera

Asha:

Magnus Samuelsson som då väger 130 kg måste äta runt 7150 kcal får att hålla sin vikt.

men han har ju JÄTTEMYCKET muskler OCH tränar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Jag är ju rätt så lång så 4000 kcal är inte så mkt 🙂

Jag undrar, hur mycket väger du och hur lång är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

men han har ju JÄTTEMYCKET muskler OCH tränar!

Absolut, fast jag vill inte äta 7000 kcal [crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Asha:

Absolut, fast jag vill inte äta 7000 kcal

fast 4000 är rätt extrem det också![shake]
hur mycket äter du nu ungefär?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Jag undrar, hur mycket väger du och hur lång är du?

Lika lång som Samuelsson typ, väger minst 50 kg mindre [crazy]


   
SvaraCitera
time
 time

Asha:

Vadå 12 mål mat om dagen

Tänkte på tjejers rekommenderade näringsintag som är runt 2000 kcal. Dessa 2000 ska, åtminstone enligt min dietist, breda ut sig över 6 mål/dag - frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, mellanmål. Och det är ett nyttigt levnadssätt, eftersom det inte riktigt är tänkt att man ska leva på mikromat. Alltså skulle dubbelt så mycket innebära, enligt min egen modell, 12 mål mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

fast 4000 är rätt extrem det också![shake]
hur mycket äter du nu ungefär?

Jag har ingen riktig koll, mellan 2000 och 3000 tror jag fast ibland misstänker jag att jag går ner i vikt. jag vet inte för har inte vägt mig på kanske ett år. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frukost
3 dl filmjölk
100 g müsli
50 g valnötter
Frukt/ett glas juice

Lunch
Gryta av gul currypasta, 1 förpackning röda linser (motsvarande 230 g kokta linser), 1 halv burk kokosmjölk, 1 halv burk krossad tomat och grönsaker. Ät med 1,5 dl brunt ris (okokt volym).

Mellanmål
2 skivor grovt bröd
1 avokado
50 g nötter

Middag
200 gram pasta (okokt vikt)
färssås på 150 g quornfärs, 100 g crème fraiche och en halv burk krossad tomat
sallad

Det där hamnar runt 4000 kcal. Förmodligen inte under 60 kronor dock. Ska du få till det så får du nog äta huvudsakligen nötter och rapsolja.


   
SvaraCitera

Asha:

Jag har ingen riktig koll, mellan 2000 och 3000 tror jag

föreslår att du först börjar räkna på hur mycket du äter innan du bestämmer dig för hur mycket du ska äta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Lika lång som Samuelsson typ, väger minst 50 kg mindre [crazy]

Är du 2 meter och väger 100 kg? Du ser inte 2m ut [crazy].

Har du 4 eller 6 pack? Och hur många "riktiga" armhävningar kan du göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill du gå upp i vikt så tror jag förresten det blir lättare för dig om du äter så mycket mat du faktiskt orkar och dricker gainers däremellan. Eller tar kontakt med någon som faktiskt är dietist/läkare/nutritionist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Är du 2 meter och väger 100 kg?

haha nje väger inte 100 kg [crazy][crazy][crazy][crazy]

jag underskattade hur mkt han vägde [crazy][crazy][crazy]

9075 kcal per dag [crazy] för han btw det är mer än dubbelt så mkt som 4000 kcal [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

haha nje väger inte 100 kg [crazy][crazy][crazy][crazy]

http://www.scoobysworkshop​.com/caloriecalculator.htm

Varsågod, fyll ut själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Vill du gå upp i vikt så tror jag förresten det blir lättare för dig om du äter så mycket mat du faktiskt orkar och dricker gainers däremellan.

Jo, det handlar nog om att äta ofta isf. Man måste ju planera fett mycket [cry]

mediakatt:

Eller tar kontakt med någon som faktiskt är dietist/läkare/nutritionist.

Jo, jag har en bekant som är det. Om han nu vill ge mig en del av hans tid. [crazy]

Men tack, lika så konstruktiva förslag. [smile]


   
SvaraCitera