Aviseringar
Rensa alla

Närproducerat kött


Ämnesstartare

Brukar ni endast köpa svenskt kött?
Med tanke på djuren?
Varför?


   
Citera
Ämnesetiketter

Köper tyskt kött [y]

1. Det är billigt

2. Tyskt kött ex. korvar har mer kötthalt än svenska.

3. Det kommer från en tysk.


   
SvaraCitera

stomacho:

Köper tyskt kött [y]

Dåligt.

ont du har ju redan gjort en tråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stomacho:

Köper tyskt kött

1. Det är billigt

2. Tyskt kött ex. korvar har mer kötthalt än svenska.

3. Det kommer från en tysk.

Ja det kanske är bättre för din ekonomi men det är dåligt på alla andra sätt.

1. Djuren blir sämre behandlade.

2. Långa transporter, dåligt för miljön och dåligt för djuren.

Men du bryr dig väll inte om hur djuren mår, eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ont du har ju redan gjort en tråd

Ja det vet jag väll.
Men tyckte tråden handlade mer om djurens välmående egentligen, så då ville jag lägga in den på djur sidan istället där det är mer djur intresserade istället för miljö intresserade.


   
SvaraCitera

Bonbond:

Men tyckte tråden handlade mer om djurens välmående egentligen, så då ville jag lägga in den på djur sidan istället där det är mer djur intresserade istället för miljö intresserade.

ok. är mer intresserad av djur än miljö, men de hör ju ihop indirekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äter oftast svenskt kött, men te.x salami tycker jag är godare om det är från Spanien eller något annat land. Men då läser jag på förpackningen innan. Jag såg ett program om kött förut. Där dom sa att det inte bara kan vara rent kött i korv m.m och då slutade jag äta korv och läser alltid på förpackning vilket kött jag än äter. Pölsa är ju sjukt äckligt, blodpudding också. Grislever grisväv blod och blodpulver och annat i det. Ursäkta om jag förstörde för nån som tycker det är gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med tanke på djuren också.


   
SvaraCitera

Bonbond:

Ja det kanske är bättre för din ekonomi men det är dåligt på alla andra sätt.1. Djuren blir sämre behandlade.2. Långa transporter, dåligt för miljön och dåligt för djuren.Men du bryr dig väll inte om hur djuren mår, eller hur?

Inte direkt. Ju billigare det är ju mer kött/gott kan jag köpa.

1. Djur är till för att ätas [badgrin] spelar inte större roll hur de behandlas till en viss mängd.

2.Jag köper färdigtpackat kött, alltså att det är t.o.m en tysk som har styckat och packat köttet till sverige. Att det är dåligt för miljön är inte mitt problem. Jag vill köpa bra och mycket livsmedel istället från en svensk som säljer väldigt dyrt och lite.

Apropå miljön har jag inte större koll, jag är inte anvarig för utsläppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stomacho:

1. Djur är till för att ätas spelar inte större roll hur de behandlas till en viss mängd.

2.Jag köper färdigtpackat kött, alltså att det är t.o.m en tysk som har styckat och packat köttet till sverige. Att det är dåligt för miljön är inte mitt problem. Jag vill köpa bra och mycket livsmedel istället från en svensk som säljer väldigt dyrt och lite.

Apropå miljön har jag inte större koll, jag är inte anvarig för utsläppen.

Människor som dig är sånna människor jag skulle vilja utsätta för samma saker som djuren blir utsatta för!
Om du vill köpa bra livsmedel ska du definitivt inte köpa kött som färdats långt, då ska du köpa direkt från en bonde!
Du bidrar till utsläppen när du köper kött som har färdats långt!


   
SvaraCitera

stomacho:

p

du är så körkad


   
SvaraCitera

Bonbond:

Människor som dig är sånna människor jag skulle vilja utsätta för samma saker som djuren blir utsatta för!

[cry]

Bonbond:

Om du vill köpa bra livsmedel ska du definitivt inte köpa kött som färdats långt, då ska du köpa direkt från en bonde!

Jaja vi säger att du vinner diskussionen, jag har ändå inte något bättre att komma med.


   
SvaraCitera

stomacho:

aja vi säger att du vinner diskussionen, jag har ändå inte något bättre att komma med.

T

köp svenskt eller inte alls då


   
SvaraCitera

Köper allt som har haft en mamma och ser gott ut.


   
SvaraCitera

Bonbond:

Ingen tar dig på mer allvar för att du skriver i fetstil.


   
SvaraCitera